ik word NOOIT op normale tijden moe, altijd pas achterlijk laat.

  • #1

    ik word het echt zat..

    als alle mensen gaan slapen ben ik nooit moe, ik ben rond 4 uur snachts zelfs nog klaar wakker.

    ookal heb ik die dag volop beweging en sport gehad en op een normale werktijd opgestaan dan nog word ik snachts pas moe.

    altijd rond een uur of 5 pas begin ik een beetje moe te worden, terwijl ik de hele dag bezig ben geweest..

    iemand een oplossing hiervoor? hoe word ik eerder moe.

    als ik lang heb uitgeslapen is het zelfs zo erg dat ik makkelijk een hele nacht op kan blijven.

    verder heb ik nergens last van maar dit is echt heel vervelend, mijn ritme verdraaid telkens weer door dit probleem.

    iemand tips voor eerder moe worden of op normale tijden?

    Reageer
    #2

    Ik heb dat ook maar ik heb ook adhd en last van hypomanie, zowizo ben ik een avond/nachtdier. dan is de rust er en wil ik dengen doen waar er overdag te overprikkeling voor is. Ik ben een creatief mens en 's nachts gaat dat lopen die plannen en ideeen. het is lastig want ja werken gaat niet daardoor en het vroege op staan. ik creeer mijn eigen werk nu. Niet iedereen kan zich zodanig aan passen aan het 9 tot 5 ritme van het gros.
    Je kan jezelf wel dwingen gewoon maar in bed te liggen koekkeloeren en s ochtends vroeg opstaan. dan gaat het misschien wel bijtrekken maar het blijft toch je aard denk ik, je hele leven.

    Reageer
    #3

    Slaapritme problematiek treedt vaak op bij mensen met wisseldiensten en mensen die in het weekeinde tot laat wakker blijven, om bijvoorbeeld uit te gaan. Dit ritme kan langzaam maar zeker hersteld worden door een maand lang iedere dag rond dezelfde tijd te starten met het slaap ritueel. Dus iedere dag dezelfde handelingen (douchen, pyjama aan doen, tandenpoetsen, lezen in bed) gedurende een langere periode. Het lichaam zal dan vanzelf gaan begrijpen dat het bedtijd is. Bovendien staat u na deze periode 's ochtends gezonder en frisse op.

    Reageer
    #5

    Dat heb ik ook heel vaak ik doe dan meestal mijn ogen dicht en ga een verhaaltje bedenken of ik luister rustige muziek dat helpt ook vaak bij mij

    Reageer
    #6

    Probeer eens een dag helemaal niet te slapen, dan ben je de volgende dag al rond 10 uur moe. En als je dan vroeg opstaat, ongeveer rond 7 uur, moet je s'avonds rond 12 uur ook al moe zijn. En als je dat steeds vaker doet ga je er aan wennen en dan word je steeds eerder moe

    Reageer
    #7

    Ik ben (bijna) elke nacht klaar wakker .
    & als ik dan eindelijk in slaap val ben ik om het uur sowieso wakker .
    Wat kan ik doen zodat k rond 1112 uur gewoon moe ben?

    Reageer
    #8

    man ik stuur dit bericht om half3 's nachts ik heb er ook last van ben ook nog maar 10 jaar en ik heb morgen school

    Reageer
    Bereken hier je BMI

    De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

    cm
    KG
    #10

    Ik heb er ook laadt van. En een dag niet slapen helpt ook niet! En ze hebben zoveel oorzaken ervoor maar niks helpt ik denk persoonlijk dat je gewoon tijdje aan de slaappillen moet totdat je de ritme weer hebt

    Reageer
    #11

    Ik heb hier ook erg last van, maar ik maak me nergens druk over. Je moet niet stoppen met proberen. En als je moe wakker word moet je s'ochtends rustig de tijd voor dingen nemen. Douche een kwartiertje langer als normaal en snooze je wekker nog een keer. Uit onderzoek is gebleken dat licht je wakker houd. Vermijd licht dus. Veel geluk!

    Reageer
    #12

    Dankjewel, ik dacht dat er geen hoop meer was.

    Reageer
    #13

    a6000; door jouw link over DPS heb je mijn leven veranderd. Dank je, ontzettend bedankt! Nu weet ik eindelijk dat ik niet vreemd ben maar dat er een naam voor bestaat.

    Reageer
Reageer op: ik word NOOIT op normale tijden moe, altijd pas achterlijk laat.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief