Zoeken Vraag het forum

Slaapapneu. Vraag ivm cpap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • druktemaker

john heb nu masker f30 aangesloten maar vannacht slechte nacht slang maakte ook geluid masker af en opgezet verscheidene keren maar bleef borrelend geluid maken legde ik de slang hoger dan was geluid weg moest ook heel veel hoesten is dit teveel water ?

John (moderator)

Dat zou kunnen

Reageren
    John (moderator)

Je zou contact op kunnen nemen met de leverancier. Die kan daar waarschijnlijk in adviseren

Reageren
    druktemaker

john blijf me druk maken over gevoelige tong vooraan en doorzichtig slijm op tong maak me veel zorgen over tongkanker kan het niet uit mijn hoofd zetten heb gebeld naar kno arts heeft eind augustus overal naar gekeken met scopie ivm sinussen heb gebeld of ik kon komen want word knettergek

Reageren
    Cpapper

Dat borrelende geluid in de slang kan vocht zijn, condens .. als je de vochtigheid iets lager zet zal het wel voorbij zijn. Er zijn ook slangenhouders beschikbaar die je onder je matras kan klemmen waar je de slang in kunt hangen zodat je er geen last van hebt tijdens het draaien in je slaap.

Maar als je huisarts zegt dat hij/zij niets geks ziet, waarom maak je je er dan nog druk over, vertrouw je je eigen arts niet?

Overleg met je leverancier of je misschien iets anders mag proberen, ander masker ofzo, ikzelf gebruik neusdoppen masker wat me goed bevalt, ondanks dat mijn neus normaal dicht gaat, blaast het doppenmasker mijn neus open gedurende de nacht zodat ik vrij kan ademen.

Maar wat vooral belangrijk is: Accepteer je cpap dat het een hulpmiddel is om erger te voorkomen, het is geen medicijn wat je van je apneu af kan helpen.

Succes ermee

Reageren
Reageer op: Slaapapneu. Vraag ivm cpap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.