- Roald5 februari 2013 om 16:54
Ik heb last van
-extreem hard snurken
-tijdens het slapen (volgens mijn vriendin) lijk ik vaak te stikken, adem ik een tijdje niet en hap vervolgens naar lucht
– word de afgelopen maanden regelmatig wakker met heel veel dorst
-moet overdag ook soms diep ademhalenAndere feiten
-ik heb dit elke nacht, het snurken en dorst hebben word erger
– ik slaap op verschillende locaties (dus geen allergie)Vermoeden
– Ik dacht eerst aan vernauwden luchtwegen door mijn amandelen of dat mijn tong mijn luchtwegen blokkeerde
-op het moment denk ik eerder aan een vorm van apneu4 reactiesReagerenHarold5 februari 2013 om 20:13En je gaat niet naar de dokter omdat?
ReagerenRoald5 februari 2013 om 23:32doe ik wel binnenkort maar ik heb een nogal druk schema, ik was toch benieuwd naar andere inzichten vandaar
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2013 om 23:49Beste roald,
Wat je beschrijft herken ik als slaapapneu.
Reageren
Tijdens de apneu zakt het zuurstofgehalte in je bloed. Slaapapneu verhoogt de kans op hart vaatziekten.
Ik heb zelf een aantal TIA´s gehad en het heeft even geduurd voordat slaapapneu werd vastgesteld die zoals het lijkt door de slaapapneu zijn veroorzaakt.
Ik adviseer je op korte termijn naar de huisarts te gaan en een verwijzing naar de slaappoli te vragen.Anoniem16 februari 2013 om 07:13Lees meer vragen en antwoorden over slaapapneu:
Reageren
http://www.dokter.nl/search_gcse/?q=FORID%3A11&cx=partner-pub-8575168267605921%3Aeak94u-kmbq&ie=UTF-8&q=Slaapapneu&sa=zoeken