- Jip14 mei 2017 om 07:56
Hallo
Ik heb al jaren periodes waarin ik elke dag misselijk wakker wordt.
Ik ben niet zwanger en merk dat ik in deze periodes vaak korter slaap. Ik ga laat naar bed of ik moet vroeg op. Vaak gaat het gepaard met drukke periodes waarin ik veel moet presteren.
Ik heb zelf het gevoel dat het psychosomatisch is en dat het komt door de drukte en te weinig slaap.
Ik vraag me af of er iets is wat mij kan helpen in deze periodes waardoor ik meer uit mijn slaap kan halen?
Ook is mijn vraag wat ik kan doen om de misselijkheid te doen stoppen dit kan soms een halve dag aanhouden waardoor ik weinig eet en ik erg slap word en begin te trillen.Alvast bedankt!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 mei 2017 om 09:56Ik ga laat naar bed of ik moet vroeg op. Vaak gaat het gepaard met drukke periodes waarin ik veel moet presteren. Ik denk dat hier toch een belangrijke oorzaak zit. Het is belangrijk dat je ervoor zorgt voldoende slaap te krijgen. Dus consequent op tijd naar bed en de laatste 2 uur voordat je gaat slapen geen schermpjes (telefoon/ipad/tablet/laptop/PC) te gebruiken, omdat die een verhoogde hersenactiviteit veroorzaken en dus je slaap verstoort.
Daarnaast denk ik dat het goed zou zijn om naar de huisarts te gaan met de klachten en een bloedonderzoek te laten doen.
ReagerenCatootje15 mei 2017 om 08:45Je voeding kan een rol spelen. Beter zorgen voor volwaardige voeding, bruine rijst etc en zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel door koolhydraten te combineren met eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels. Hierdoor worden de suikers langzamer opgenomen.
Dan kan het zijn dat je wat tekorten hebt en ontregelingen van je neurotransmitters als serotonine. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D, omega 3. Dit soort stoffen helpt, samen met allerlei aminozuren, de aanmaak van neurotransmitters, onder andere serotonine, dopamine en melatonine. Ook zorgen voor voldoende lichaamsbeweging en ontspanning.
Reageren