- Ej1 december 2025 om 17:44
Ben 51 jaar, heb perimenopauze klachten. Nu heb ik totaal geen honger als ik opsta. Ik eet lunch omdat ik toch iets moet eten ( niet omdat ik honger heb) s avonds heb ik ook geen honger. Waar ligt dat aan?
4 reactiesReageren
Peter (huisarts)
1 december 2025 om 20:04Rond de overgang veranderen niet alleen je geslachtshormonen (oestrogenen), maar ook bv de schildklierhormoon levels.
Reageren
Deze beinvloeden direct je stofwisseling, dus daardoor kan een volledig andere zin in eten, maar ook in verbranding optreden.
Als je verder geen klachten hebt (afvallen, hartkloppingen, diarree, koud/warm, etc) kun je het laten gaan. Anders is een (bloed-) check misschien wel zinvol.Ciska13 september 2026 om 10:48Ik ben nog steeds in over gang niet zo erig meer maar doen dat kreeg was me eet lust weg ik eet maar klein beetje dan zit al vol ik graag weten wat is
ReagerenCiska13 september 2026 om 10:51Ik heb laten prikken alles was goed behalve suiker was doen iets te hoog nu kamp ik met allerlij klacht zoals rug pijn aan 1 kan onderin veel dost drogemond ik eet wel met mondjes maat
Reageren
Peter (huisarts)
13 september 2026 om 21:13Zoals ook op 01-12-2025 al door mij genoemd: een bloedcheck (bv schildklierhormoon) kan wel zinvol zijn!
Reageren