- Anoniem13 september 2016 om 17:16
Ik heb laatst voor het eerst seksueel contact met een jongen gehad (orale seks) was een beetje aangeschoten iets te veel op… De ochtend erna was ik wel geschrokken van mezelf en ik werd een beetje bang…. Voor hiv (17jaar) ik weet niet of ik sperma in mijn mond heb gehad had ik dat dan gemerkt of wel geweten die dag erna??? Kan wel wat herinneren maar dat niet omdat het nooit eerder was gebeurd. Kan iemand mij alstublieft gerust stellen? Alsvast bedankt!
16 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 17:26Als je sperma in je mond zou hebben gehad, merk je dat een dag later niet meer.
Reageren
Als je er ongerust over bent en blijft kun je 6 weken na het contact een test laten doenAnoniem13 september 2016 om 17:30Ik bedoel meer van had ik dat gemerkt als het in mijn mond was gekomen…?
En is de kans op hiv groot met of zonder sperma? En is de kans groot op hiv op deze leeftijd hij was even oud
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 17:39Als je het niet hebt gemerkt, was er geen sperma ofje was iets meer dronken dan aangeschoten.
Reageren
Voor het risco maakt het wel uit of er wel of geen sperma was. Het risicomis n
Beduidend hoger als er sperma wordt geslikt.
Het risico is niet aan leeftijd gebonden maar aan gedrag….Anoniem13 september 2016 om 17:44Als ik mij dingen daarvan wel kan herinneren dingen die zijn gezegd enzo maar van dat sperma niet dan was er dus geen sperma.!?? Hij zei dat hij nog nooit seks ofzoiets had gehad maarja ik weet niet of het waar is pff dus ik weet het niet. Overal lees ik dat de kans op hiv zonder sperma 0 is en met wel iets ie pietsie hoger…. Maar stel er was toch sperma hoe kan dat dan in de bloedbaan komen? Want dan kan er toch pas hiv ontstaan ook als je een iniminie wondje hebt in je mond is de kans dan al groot?
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 17:45Als u mij was zou u dan een test doen? Ivm met het risico of is dat te klein doen ze dan wel een test?
ReagerenJohn (moderator)
13 september 2016 om 17:59Het risico op hiv is bij orale seks klein. Iets verhoogd als er sperma is geslikt.
Ik denk je eerder een andere soa zou oplopen dan hiv.Het hiv virus kan ook via slijmvliezen het lichaam binnen komen met name bij deep throat pijpen wanneer er sperma is.
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 18:36Ik heb op andere soa’s laten testen was niks gelukkig maar er werd geen hiv test gedaan…. Er was geen deep troath! En ik denk dus ook geen sperma dat had ik wel gemerkt of geweten denk ik…. Dus geen rede voor angst ?!
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 19:22Zou een test nodig zijn? Denkt u… Die keer deden ze dat niet
Reagerenyordi113 september 2016 om 20:22Als je geen last van symptomen krijgt, zou een test inderdaad niet nodig zijn nee.
Maar je kan natuurlijk altijd voor je geruststelling testen…
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 20:36Het is al een flinke tijd geleden, ik was die week erna op vakantie had toen wel last van diarree en moe en een beetje keelpijn gekregen maar dat was na 1,5 week daarna verder niks als ik me kan herinneren?! Zou u een test aanraden
Reagerenyordi113 september 2016 om 20:38Ben je een man of een vrouw??
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 20:58Vrouw
Reagerenyordi113 september 2016 om 21:03Ik raad je test aan, niet voor die keelpijn en etc. Maar voor je geruststelling.
Je zit er mee, je kan dan net zo goed gerustgesteld worden met de uitslag ‘negatief’op de test.
Lees hier meer: http://www.aidsfonds.nl/hivaids/testen/wanneer
ReagerenAnoniem13 september 2016 om 21:10Ja maar ik durf het niet iedereen zegt dat het niet nodig is ….
Reageren
De kans is gewoon 0 ik denk dat ik geen sperma in mijn mond heb gehad anders merk je wel iets toch? Geen deep troath… hij was ook 17 dus ook niet echt iemand met een heel seks leven lijkt mij geen ook niet echt in de hiv circulatie denk ik of zit ik verkeerd de kans dat je hiv krijgt van pijpen is toch nihil ik las net ook zo’n onderzoek uit Spanje over pijpen ook allemaal hiv negatief en ook uit Amerika ook allemaal…. en zijn dat hiv symptomen na 1,5 weken? Ik heb nu ook nergens last van 5/6 maanden geleden was het! Ze wilde ook geen hiv test afnemen was toen ook niet nodig kan u mij nog even verder geruststellen?
Nog een vraag zou je aan dingen kunnen merken dat je hiv hebt na een aantal maanden? Wonden genezen niet sneller moe vaak ziek ofzo?