Zoeken Vraag het forum

Sexualiteit in de relatie. Een moeilijk onderwerp! (verschil?)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik (man) en mijn vriendin… Bijna twee jaar zijn we samen en kunnen het erg goed met elkaar vinden. Aantrekkingskracht is er zeker, van beide kanten! Maar…

Sinds een tijdje voel ik me ‘op de derde plaats’ Aandacht voor huisdieren (1) en hobby’s (2) benemen erg veel van haar tijd, waarbij ik vaker onbevredigd achter blijf.

Steeds meer krijg ik het gevoel onvoldoende aandacht te krijgen. Aandacht in de zin dat het mij aanvoelt dat de romantiek in de relatie erg aan het afzwakken is. In kusjes, kniffels overdag geef ik haar voldoende aandacht. Echter sexualiteit beperkt zicht heel erg. Erg laat gaan slapen (waar er meer plaats komt voor hobby’s van haar) lijken dagelijkse gewoonten te worden. Steeds weer krijg ik te horen ’te moe’ of vanavond,…
    s’Ochtends blijkt ze dan weer elke minuut te willen benutten om slaap in te halen.

Vaak spreekt ze er van dat ze zichzelf ‘daar beneden’ niet warm krijgt, waarbij het spelen van korte duur blijkt en het niet bevredigend werkt. Een geletje als hulpmiddel werd gebruikt maar ook dat bleek bij haar een vervelend gevoel te geven; mechanisch…
    Ik enkel bij mezelf? Weer een vervelend gevoel bij haar gezien ze zich dan weer makkelijk als object voelt ect.

Anderzijds merk ik (eindig positief!) dat ze er soms zo intens van kan genieten. Van die enkele keren slechts, dat we het de kans geven.

Wat moet ik er allemaal van denken? Wat met gevoel van verlangen…

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat is jullie leeftijd? Werken jullie alle twee?
    Wat zijn zo haar hobby’s?

Reageren
    Anoniem

We zijn allebei dertigers…

Ze heeft van haar hobby/passie haar bij-beroep kunnen maken. Naast haar hoofdberoep zeg maar! Visagie, make-up ed., juweeltjes maakt ze ook. Deze op marktjes, website verkocht krijgen vraag ook nog veel van haar tijd. Vandaar…

Bezig beitje…

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat het toch goed zou zijn om er eens een “goed” gesp[rek over te hebben. Of een therapeut in te schakelen.

Reageren
    Anoniem

Hrmm,

Ik wilde het aanvankelijk niet vertellen. Wilde zeker eerst jullie mening kennen…
    We hebben reeds enkele sessies achter de rug bij de sexuologe. Doch echter blijkt dit niet de wonderoplossing!

Het komt me over dat ze de opdrachtjes die ze kreeg nauwelijks opvolgt. Streeloefeningen, initiatief nemen,…
    s’Avonds, is er aandacht voor tv of juweeltjes. Voor we slapen gaan is er vaker nog even aandacht voor de katjes. Wanneer we werkelijk slapen gaan, intussen weer wat later… oogt het dat ze te moe is…

Ook denk ik er vaak over dat ze de knuffels overdag (die ruim voldoende aanwezig zijn, waarbij ook ik initiatief neem en zij erin toestemt) als gelijkwaardig achter met het verlangen naar romantiek wat ik wil. Hier geeft ze mij weldegelijk het gevoel dat het verlangen er ook bij haar is!

Het gebeurt ook vaker (neem twee maal per week) dat ik haar erop wijs. Ik geef dan aan dat ik haar mis. Ik begrijp heel echt dat het haar moeilijk is om hierop te reageren.

Hoop vinden we een gulden middenweg. Vraag is waar deze ligt… :s

Reageren
    John (moderator)

Het is een lastig probleem…..

[quote]Ook denk ik er vaak over dat ze de knuffels overdag (die ruim voldoende aanwezig zijn, waarbij ook ik initiatief neem en zij erin toestemt) als gelijkwaardig achter met het verlangen naar romantiek wat ik wil. Hier geeft ze mij weldegelijk het gevoel dat het verlangen er ook bij haar is![/quote] Het toestemmen hoeft niet perse verlangen te bevestigen. Het kan ook een vorm van toegeven zijn omdat “het dan maar moet”…..
    Het lijkt er toch op dat haar er niet zoveel aan gelegen is om er energie in te stoppen.
    Misschien moet je de rollen eens omdraaien. Stop eens met alle aandacht en genegenheid om te kijken of het haar dan opvalt…

Ik denk dat je toch een keer een goed gesprek moet gaan hebben over hoe dit verder moet met de relatie……

Reageren
    Anoniem

Ik heb er ook al aan gedacht om ‘het initiatief’ géheel aan haar kant te laten. Doch vrees ik dat ik dan helemaal met een naar gevoel ga achter blijven. -ik lijk dat niet uit te houden ofzo- Het gevoel van verlangen wat er bij mij is wordt dan totaal niet ingevuld.

Het heeft reeds een voorgeschiedenis. Laat het me zeggen dat ik haar al durf te voorspellen. Wanneer ik het initiatief helemaal aan haar laat komt er niets meer van. Als dat ze asexueel blijkt te zijn. (das heel extreem gesteld natuurlijk)

Voor mezelf blijkt deze vorm van romantiek de meest ultieme vorm hoe je van elkaar kan genieten. Is deze gedachte dan zo vreemd?

Reageren
    John (moderator)

Je gedachte en je verlangen is helemaal niet zo vreemd.
    Maar het wordt alleen zo moeilijk als je in een relatie de enige bent met die gedachte en dat verlangen. En daar lijkt het nu wel op.

[quote]Ik heb er ook al aan gedacht om ‘het initiatief’ géheel aan haar kant te laten. Doch vrees ik dat ik dan helemaal met een naar gevoel ga achter blijven. -ik lijk dat niet uit te houden ofzo- Het gevoel van verlangen wat er bij mij is wordt dan totaal niet ingevuld.[/quote] Dat maakt dan in principe niet veel uit, je gevoel en verlangen wordt nou ook niet ingevuld en blijft dus nu ook met dat lege gevoel achter.

Ik denk dat je in ieder geval het gesprek over hoe dit verder moet met relatie zult moeten aangaan en hier zelf ook eens goed over na moet denken. Zoals het nu gaat wordt je alleen maar doodongelukkig.

Reageren
    Anoniem

Ik durf hetgeen van het kadertje nu best relativeren! Bedoel ‘mijn initiatief’. Merkte bijv. op dat zij daarstraks opvallend en onverwacht kwam knuffelen terwijl ik in de zetel lag.
    De frequentie aan knuffelen (niet enkel een kusje) is echt hoog én dus misschien niet enkel van mijn initiatief.

Achterliggend in mijn hoofd geeft me dit aan dat dit signalen zijn die hoopgevend zijn…

Zoals ik denkelijk al aangaf vind ik het onbegrijpelijk dat zij niet meer inzet geeft in het genieten van elkaar.
    Het mechanische bij haar wat niet meewil? Is het een oorzaak of een gevolg…

Ook kwam ik daarstraks tot bepaalde gedachte:
    Namelijk geef ik haar veel mogelijkheden dat zij veel tijd kan stoppen in haar vrije tijd, hobby’s ect.
    Wel bij mij komt het over dat haar tegenprestatie misschien romantiek kan zijn.

Reageren
    John (moderator)

[quote]Zoals ik denkelijk al aangaf vind ik het onbegrijpelijk dat zij niet meer inzet geeft in het genieten van elkaar.
    Het mechanische bij haar wat niet meewil? Is het een oorzaak of een gevolg…[/quote] Als dat zo zou zijn zal ze toch zelf daar iets aan moeten doen

[quote]Namelijk geef ik haar veel mogelijkheden dat zij veel tijd kan stoppen in haar vrije tijd, hobby’s ect.
    Wel bij mij komt het over dat haar tegenprestatie misschien romantiek kan zijn.
    [/quote] Ik vrees dat je verwachtingen dan toch wel hoog liggen… zo steken vrouwen niet in elkaar… zou ook niet goed zijn. Romantiek en seks mag geen tegenprestatie zijn

Reageren
Reageer op: Sexualiteit in de relatie. Een moeilijk onderwerp! (verschil?)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.