- Anoniem6 januari 2016 om 18:47
Hoi. Ik ben een man en heb onlangs voor het eerst een flinke aanval van krentenbaard gehad. Ik heb daar ook medicijnen tegen gekregen. Toen ik dacht dat het weg was heb ik mijn vriendin gebeft. Zij heeft nu tussen haar schaamhaar ook een soort krentenbaard. Niet op haar schaamlippen of in haar vagina. Waarschijnlijk heb ik het dus toch overgedragen. Heeft zij nu genitale herpes?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
6 januari 2016 om 19:42Krentenbaard is geen herpes genitalis.
Reageren
Krentenbaard wordt door een bacterie veroorzaakt. Herpes door een virus…..dat maakt nogal wat verschil…beiden zijn wel heel erg besmettelijkAnoniem4 januari 2017 om 21:17- Nou ik kamp al vanaf me 4de levensjaar met de krentenbaard. En het stamt dus wel af van de herpes genitales.. ik ben inmiddels 27 jaar.. dermatoloog hamerde er op zowel de huisarts geen orale seks te hebben omdat ik mijn partner daar ernstig mee kan besmetten aan zijn geslachtsdeel !! Waardoor dus herpes onstaat!
John (moderator)
4 januari 2017 om 21:41Dat is toch niet erg waarschijnlijk. Krentenbaard wordt veroorzaakt door A-streptokokken. Herpes Genitalis door een Herpes virus. Een bacterie kan dus geen virusinfectie veroorzaken. En een virus geen bacteriële infectie. Maar als je de infectie hebt, mag je in beide gevallen geen orale seks hebben
De symptomen bij een besmetting van krentenbaard in het genitale gebied lijken wel heel veel op Herpes Genitalis.
Reageren