Zoeken Vraag het forum

orale sex met krentenbaard

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi. Ik ben een man en heb onlangs voor het eerst een flinke aanval van krentenbaard gehad. Ik heb daar ook medicijnen tegen gekregen. Toen ik dacht dat het weg was heb ik mijn vriendin gebeft. Zij heeft nu tussen haar schaamhaar ook een soort krentenbaard. Niet op haar schaamlippen of in haar vagina. Waarschijnlijk heb ik het dus toch overgedragen. Heeft zij nu genitale herpes?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Krentenbaard is geen herpes genitalis.
    Krentenbaard wordt door een bacterie veroorzaakt. Herpes door een virus…..dat maakt nogal wat verschil…beiden zijn wel heel erg besmettelijk

Reageren
    Anoniem
    1. Nou ik kamp al vanaf me 4de levensjaar met de krentenbaard. En het stamt dus wel af van de herpes genitales.. ik ben inmiddels 27 jaar.. dermatoloog hamerde er op zowel de huisarts geen orale seks te hebben omdat ik mijn partner daar ernstig mee kan besmetten aan zijn geslachtsdeel !! Waardoor dus herpes onstaat!
    Reageren
    John (moderator)

Dat is toch niet erg waarschijnlijk. Krentenbaard wordt veroorzaakt door A-streptokokken. Herpes Genitalis door een Herpes virus. Een bacterie kan dus geen virusinfectie veroorzaken. En een virus geen bacteriële infectie. Maar als je de infectie hebt, mag je in beide gevallen geen orale seks hebben

De symptomen bij een besmetting van krentenbaard in het genitale gebied lijken wel heel veel op Herpes Genitalis.

Reageren
Reageer op: orale sex met krentenbaard
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.