al zin ik(jongen 19)14 ben heb ik (wisselend van hoevaak) twijfels gehad over mijn geaardheid. Ik ben in mn leven meerdere malen verliefd geweest op meisjes en heb ook erecties van het bezichtigen van meisjes of fantaseren.
Echter heb ik af en toen fantasien die twijfels oproepen. Zo heb ik het een tijd opwinden gevonden om te fantaseren door een meisje anaal bevredigd te worden met een strap on(dildo). Omdat ik nogal onzeker ben en ook last heb van ligt ocd bracht dit twijfels mee.
Ook is een reden van mijn twijfel dat als ik seks met mijn vriendin heb ik vaak heb van 'is dit het nou'. De orgasmes en het gevoel vallen dan een soort tegen.
Als ik mezelf aftrek vind ik dit wel voldoenend en zijn de orgasmes wel heel intens. Ik fantaseer dan over seks met meisjes.
Ik twijfel over mijn geaardheid maar heb nog nooit een erectie gekregen van een man en ook nooit opgewonden geraakt van een man. Alleen af en toen denk ik die ziet er goed uit.
De twijfels hierover kunnen nogal lastig zijn. Omdat ik ook in mn achterhoofd heb dat er mannen zijn die pas na een lang huwlijk erachter komen dat ze homo zijn.
Ik houd heel erg veel van mijn vriendin en zou het liefst voor altijd bij haar zijn maar toch die twijfel. Nu moet ik wel zeggen dat ik zowiezo een twijfelaar ben over alles.
Weet iemand hoe ik hier
mee om moet gaan? Ik weet dat ik zelf uiteindelijk
moet 'beslissen' of ik homo
ben of niet.
Al met al zijn er dus geen redenen om te denken dat je homo bent. dat je zo nu en dan een aparte fantasie hebt zegt natuurlijk helemaal niets. Ik denk vooral de OCD veel onzekerheid omtrent jezelf veroorzaakt.
Ik kan natuurlijk makkelijk zeggen dat je de twijfels aan de kant moet zetten, maar weet ook dat het zo niet werkt. Je zou hierover met een psycholoog kunnen praten.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!