- Anoniem12 november 2015 om 14:49
Hi,
Ik vind het een beetje raar om hier mijn verhaal te doen, maar hoop dat het ergens oplucht en dat iemand misschien ik zegt wat mij doet realiseren dat dit het beste is. Ik ga mijn verhaal maar kort omschrijven..
Ik heb net 1,5 jaar een relatie gehad met een hele lieve jongeman. Tenminste hij was heel lief aan het begin.. Ik heb eerder al twee relaties gehad waarin beiden zijn vreemd gegaan. Hierdoor heb ik een aardige deuk opgelopen. Mijn ex-vriend is hier de dupe van geworden. Ik heb aan het begin van onze relatie de meest belachelijke dingen van hem geëist, zoals het contact verbreken met andere vrouwen waar hij iets meer had gedaan en ik wilde dat alles van zijn ex uit zijn huis weg was.. Ik was erg jaloers en wantrouwend. Hij heeft toen ontzettend zijn best gedaan om zich te bewijzen en ik ben hem gaan vertrouwen. Hoewel er in die tussentijd een hele grote kloof tussen ons is ontstaan. Want ik wilde meer naar een ‘normale’ relatie toewerken. Op een gegevens moment kreeg ik het gevoel dat hij zich steeds minder in mij ging interesseren. Hij begon steeds meer zichzelf te worden en ik zag dat dit toch anders was dan ik hem had leren.. Maar ik ben stapelgek op hem en wilde samen met hem een toekomst. Ik had hier alles voor over.. Alleen ben ik dus afgelopen weekend sinds tijden samen met een vriendin op stap geweest.. Toen heb ik dus in alle gezelligheid in een tent met oud-collega’s een andere oud-collega opgebeld waar ik toevallig ooit mee gezoend heb. Toen ik zaterdagnacht thuis kwam was mijn vriend al boos, omdat hij vond dat ik te laat thuis was.. Hij heeft de hele zondag niet tegen mij willen praten.. Ik heb dus ook niet verteld hoe mijn avond zaterdag was. Toen heeft hij maandag in mijn telefoon gezien dat ik die oud-collega van me heb gebeld. Toen was hij boos en heeft hij onze relatie direct in boosheid beëindigd. Ik heb trouwens nog een fout gemaakt ontkend dat ik met die oud-collega heb gezoend terwijl ik het allang aan hem verteld had. Ik weet dat dit verkeerd is, maar weet ook niet zo goed waarom ik dit deed. Ik wilde gewoon dat de hele discussie stopte.. Ik wilde geen ruzie meer en heb dingen alleen maar erger gemaakt.. Nu zegt hij dus dat ik hem gekrenkt heb, omdat ik alles wat ik van hem vroeg zelf niet heb gedaan. Ik heb mijn excuses aangeboden, maar hij is echt heel erg kwaad op mij. Nu begrijp ik zijn punt heel goed, maar ik vind het een beetje overdreven om onze hele relatie hierdoor te beëindigen. En nu hebben we de hele tijd discussies, omdat hij zegt dat ik niet te vertrouwen ben en andere mannen nodig heb. En dit is gewoon niet waar. Als hij niet meer bij me wil zijn accepteer ik dit. Maar kan dit niet accepteren als hij zulke redenen geeft, want ik doe alles voor hem. Heb alleen niet goed nagedacht en een beetje onhandig gedaan. Ik weet niet wat ik hiermee moet.. Graag hoor ik hoe anderen hierover denken.
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 november 2015 om 15:39Lees even goed wat je zelf hebt geschreven.
[quote]Mijn ex-vriend is hier de dupe van geworden. Ik heb aan het begin van onze relatie de meest belachelijke dingen van hem geëist, zoals het contact verbreken met andere vrouwen waar hij iets meer had gedaan en ik wilde dat alles van zijn ex uit zijn huis weg was.. Ik was erg jaloers en wantrouwend. Hij heeft toen ontzettend zijn best gedaan om zich te bewijzen[/quote]
Jij doet dus vervolgens precies dat wat je hem “verboden” hebt en waarmee je hem zwaar onder druk hebt gezet. Hij moest van jou en voor jou iemand anders worden dan die hij was. En dat heeft hij nog geprobeerd ook. Je zou zoiets van hem niet hebben geaccepteerd.
En dat noem je zelf dan:[quote]Heb alleen niet goed nagedacht en een beetje onhandig gedaan[/quote]
Een beetje onhandig?????[quote]omdat hij zegt dat ik niet te vertrouwen ben en andere mannen nodig heb.[/quote]
En dit kun je niet als reden accepteren? Je hebt toch eigenlijk een beetje laten zien dat het zo is. En helemaal eerlijk ben je ook niet.
In alle gezelligheid een oud collega bellen waar ik mee gezoend heb….ja natuurlijk. En dan ga je er ook nog over liegen…Ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn reactie wel kan begrijpen.
Reageren