Zoeken Vraag het forum

bisexueel en gehuwd. HELP!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • krisbi

ik ben een man (56 j) die steeds als hetero door het leven is gegaan.
    toch heb ik een niet aflatende aantrekking tot jongens tussen 18 en 25 j.
    de laatste jaren is dat toegenomen.
    ik heb een fijne relatie met mijn echtgenote en kom er ook sexueel voldoende aan mijn trekken.
    de drang is echter heel groot om kontakt te hebben met jongens.
    ik voel me hierrond heel schuldig en slecht tgo mijn echtgenote.
    ik weet niet of het bespreekbaar zou zijn. ik begrijp uit indirecte gesprekken met haar dat zij er niet zou kunnen mee leven met een echtgenoot die ook effectief kontakten heeft met jongens.
    kan iemand me helpen?
    is er een goeie therapeut met wie ik hierover in alle anonimiteit zou kunnen over praten.
    ik ben afkomstig uit Belgie (Brussel)
    heel hartelijk dank!

8 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je bent beslist niet de enige met vergelijkbare gevoelens. De meeste Bi-seksuelen zijn inderdaad gehuwd…

Je zou naar een seksuoloog of psycholoog kunnen gaan om hierover te praten.
    Wat verwacht je zelf van een ” therapie” ?

Reageren
    Anoniem

Ga niet “in therapie” om van je geaardheid “af te komen”, want gevoelens kun je niet kiezen, aanleren of afleren. Therapie werkt niet en je wordt er bovendien ongelukkig van. Ik ben een homo van 24 en heb rond mijn 20ste ook heel hard geprobeerd om op meisjes te vallen… uiteraard zonder succes.

Wellicht zijn er praatgroepen of iets dergelijks specifiek voor biseksuelen? Een fijn gesprek en een luisterend oor van iemand kan al heel veel helpen om met je gevoelens om te gaan zoals jij dat wilt. Of praat met iemand die je goed kent (en hij/zij jou) én die je vertrouwt. Succes in elk geval!!

Reageren
    Anoniem

Hier ben ik weer. Ik heb weleens op deze website gekeken toen ik nog in België woonde:http://www.dubbel-zinnig.be/

Reageren
    Anoniem

Of je nu homosexueel bent, hetero, of iets ertussenin, veel mensen die een vaste goede relatie hebben,worden ook wel eens verliefd op iemand anders. Dat is geen ziekte. Wat je met zo’n verliefdheid doet, is een tweede. Als je je relatie op het spel zet, die belangrijk voor je is, met een duik in het diepe, zou ik er niet aan beginnen. Hoe een relatie gaat uitpakken met iemand op wie je nu verliefd bent, weet je ook niet. En vervolgens word je weer verliefd…..

Reageren
    Anoniem

vooral dat ik leer omgaan met het schuldgevoel dat ik nu heb tov mijn echtgenote.
    misschien ook een antwoord op de vraag of ik het toch met haar zou bespreken.
    ik vrees echter voor dit laatste.

Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat je een schuldgevoel moet hebben. Dat zou anders kunnen zijn als zou daten met andere mannen. Een schuldgevoel heb je wanneer je iets bewust/met opzet hebt gedaan dat een ander schade of leed berokkend. Daar is bij jou geen sprake van. Dat je die gevoelens hebt, daar kun jij niets aan doen. Het schuldgevoel en hoe daar mee om te gaan, daar zou een psycholoog wel mee kunnen helpen. Aan je geaardheid, je gevoelens kan niemand iets veranderen zoals terecht opgemerkt door een van de vorige schrijvers/schrijfsters.

Op de vraag of je het met je vrouw zou moeten bespreken, kan niemand je een duidelijk antwoord geven. Als je het vanuit het (vals) schuldgevoel met je vrouw zou willen bespreken, moet je dat niet doen…..dat is namelijk de verkeerde reden.

Reageren
    Anoniem

het punt is wel dat ik wel degelijk kontakten heb met jongens. maar ik wil daar geen relatie mee opbouwen. het is gewoon de spanning die ik zoek. dus geheel vrijblijvend én ook veilig. ik bedoel: het blijft bij knuffelen, strelen, enzo…

Reageren
    John (moderator)

Dat is dan een gewetenskwestie…nou kan ik het schuldgevoel wel plaatsen. Je pleegt in feite overspel…het maakt dan niet uit of dat met een man of een vrouw is. Het is een dilemma.
    Praat er dan eens met een psycholoog over…misschien kan dat dan wel helpen om tot een beslissing te komen.

Reageren
Reageer op: bisexueel en gehuwd. HELP!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.