- Basseb11 juli 2018 om 21:11
hoi iedereen,
ik zit heel erg met mezelf in de knoop. Ik ben bijna 20 en ik twijfel al een paar jaar wat mijn geaardheid nu is. Ik heb soms het gevoel dat ik me lichamelijk meer tot mannen aangetrokken voel. Ik heb vaak genoeg jongens gezien die ik knap vind en waarmee ik er misschien wel voor open zou staan om iets te proberen.
Maar ik vind vrouwen ook leuk. Ik heb ook vrouwen gezien die ik erg aantrekkelijk vind. Als ik met iemand lekker op de bank zou willen hangen om dicht tegen elkaar aan samen een filmpje te kijken of te knuffelen of zoenen, dan zou ik veel eerder een vrouw kiezen in plaats van een man. Als ik later ga trouwen dan zou mijn voorkeur ook naar een vrouw uitgaan. Het lijkt me fijn om met een meisje te trouwen en een gezinnetje te stichten. De gedachte om met een jongen verkering te krijgen en te trouwen voelt voor mij heel raar. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut niet homofobisch en iedereen moet zelf weten met wie hij/zij samen wil leven. Maar als ik puur naar mezelf kijk dan voelt de gedachte dat ik samen met een man oud zou worden erg vreemd aan. Ik kan de vinger er niet echt op leggen wat ik zo vreemd vind. Het spijt me, ik vind het ook erg lastig om het anders als ‘vreemd’ te verwoorden. Maar het is absoluut niet homofobisch bedoeld!
Vanavond had ik een hele rare ervaring. Ik zat op een anonieme chatsite (chatten met vreemden) en ik zocht een man die biseksueel was. Ik kreeg toen op een gegeven moment een van 41 ervoor en ik vroeg toen hoe hij wist dat hij ook op jongens viel. Hij vertelde toen echter wat hij graag op seksueel vlak met mij zou willen doen. Ik schrok ervan maar terwijl ik het las raakte ik wel opgewonden en ik kreeg een orgasme. Ik klikte de pagina toen snel weg en ik voelde me misselijk. Het wond me op dat ik las wat iemand lichamelijk met me zou willen doen, maar tegelijkertijd voelde ik me niet lekker omdat ik me niet aangetrokken voel tot iemand die zoveel ouder is. Dat verschil in leeftijd zou voor mij veel te groot zijn en ik zou dan ook nooit ‘iets’ met die man kunnen doen. Na de chat voelde ik me een beetje smerig terwijl het mijn eigen schuld was. Ik ben zelf naar die chat gegaan
Betekent de reactie die ik gaf op het chatbericht van die man dat ik op mannen val? Of zou het kunnen zijn dat het me opwond om te lezen wat een willekeurig iemand lichamelijk met mij zou willen doen? Ik chatte nu dan met een man, ik weet natuurlijk niet of mijn reactie hetzelfde was geweest als het een vrouw was die het typte.
Help me alsjeblieft.
Basseb
11 reactiesReagerenBasseb11 juli 2018 om 21:35Ooh ik ben trouwens nog 1 ding vergeten te zeggen. Ik heb nog nooit geslachtsgemeenschap of iets in die richting gehad. Ik heb ook nog nooit een echte vaste relatie gehad. Dus wat dat betreft weet ik niet echt goed wat ik lichamelijk wel en niet lekker zou vinden.
ReagerenJohn (moderator)
11 juli 2018 om 21:42Er is eigenlijk maar een manier om daar achter te komen: uitproberen….
ReagerenBasseb12 juli 2018 om 09:49Dat is waar. Alleen op het moment weet ik niet of ik daar nog wel de behoefte aan heb.
Zou het ook mogelijk zijn dat de woorden die diegene in de chat gebruikte me opgewonden maakten en niet de persoon zelf? Of bestaat zoiets niet? Ik snap mezelf niet goed. Ik raakte wel opgewonden, maar ik zou nooit voor een man van 41 vallen. Als ik een relatie krijg dan zou het maximum aan leeftijdsverschil voor mij ook hooguit 4-5 jaar zijn.
Ik heb nog nooit ‘iets’ gedaan maar doordat ik een jongen ben heb ik door onverwachtse dingen wel meer ervaring met jongens. Ik heb bijvoorbeeld weleens jongens bloot gezien in de kleedkamer van de sportschool en op school in de kleedkamer heb ik ook vaak genoeg jongens zien omkleden. Ik ben daar nooit echt opgewonden van geraakt. Misschien dat ik ooit weleens een kleine nieuwsgierigheid heb gehad, maar daar hield het ook op.
Ik ben er eigenlijk bang voor dat ik lichamelijk niet opgewonden kan raken van meisjes terwijl ik emotioneel wel echt verliefd op een meisje kan worden. Ik ben tot nu toe eigenlijk altijd alleen maar verliefd geweest op mensen waarmee ik echt goed overweg kan waarbij ik me erg op mijn gemak voel. Dit zijn over het algemeen alleen maar meisjes geweest. Er zijn ook genoeg jongens waarbij ik me op mijn gemak voel, maar de gedachte om met zo’n jongen verkering te krijgen of later te trouwen geeft me een vreemd gevoel vanbinnen.
ReagerenJohn (moderator)
12 juli 2018 om 11:08Seksueel aangetrokken voelen heeft niet perse iets met verkering of trouwen te maken. zeker niet aks je BI-seksueel zou zijn. Maar het zal toch een kwestie van uitproberen zijn.
ReagerenBasseb12 juli 2018 om 12:25Ik denk dat je gelijk hebt… Alleen voorlopig zal het uitproberen er even niet van komen haha. Ik voel me sinds die ervaring op die chat behoorlijk misselijk. Ik heb een hol gevoel in mijn buik en geen eetlust. Ik heb er vannacht ook slecht van geslapen.
Misschien dat die chat een goede test is geweest. Ik heb weleens gefantaseerd maar voorlopig hoef ik even niets van jongens. Misschien wel nooit weer.
Maar hoe zit dat dan met die verbintenis tussen trouwen/ verkering en seksuele aantrekkingskracht. Lopen die dingen niet in elkaar over dan? Als je trouwt/ verkering krijgt dan voel je toch over het algemeen wel iets van een aantrekkingskracht? En is het niet raar als je wel een aantrekkingskracht naar iemand toe voelt maar er absoluut niet aan moet denken om verkering met diegene te krijgen als je de kans kunt krijgen daarvoor?
Sorry als ik tot last ben en veel vragen stel. Ik zit alleen best wel met mezelf in de knoop. Ik probeer mijn gedachten te verklaren.
ReagerenJohn (moderator)
12 juli 2018 om 12:30Je kunt tot iemand seksueel aangetrokken voelen, maar dat wil niet zeggen dat het dan om liefde gaat. Meer om lust
ReagerenBasseb12 juli 2018 om 13:43Ik heb op internet iets over het verschil tussen lust en liefde opgezocht en ik denk dat je gelijk hebt! Op de site mens en samenleving staat het onderscheid tussen lust en liefde en het komt wel redelijk overeen met iets wat ik eerder beschreef en hoe ik me voel. Ik denk het bij jongens voor mij alleen maar lust zou kunnen zijn/ zijn geweest. Ik weet namelijk niet of ik na mijn slechte ervaring die ik nu beleefd heb ooit nog weer iets met een jongen zou willen proberen.
ReagerenJohn (moderator)
12 juli 2018 om 14:08Het is nog maar de vraag of het een slechte ervaring is geweest…..of juist een goede
ReagerenBasseb12 juli 2018 om 15:13Het was geen goede ervaring. Daar is bij mij geen twijfel over. Het wond me dan op het moment wel op, maar als ik gelijk daarna misselijk ben en me smerig voel dan voelt het voor mij niet als een goede ervaring.
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2018 om 02:42En toch kan het dan nog een goede ervaring zijn……..het heeft je dan in ieder wel wat duidelijkheid verschaft.
ReagerenBasseb13 juli 2018 om 16:29In dat opzicht heb je gelijk je. Dan zou het wel een goede ervaring kunnen zijn.
Reageren