ikzelf ben ook bisexueel. je kiest daar zeker niet voor, je bent het of je bent het niet en daar kan je niks aan veranderen. belangrijk is denk ik - vrij snel open kaart te spelen met je partner en duidelijke afspraken te maken met elkaar. Ik meen dat het onderdrukken van gevoelens naar ene of andere sexe geen goed idee is . je kan bv als man afspreken dat je strikt trouw bent aan haar binnen de vrouwenbevolking en niet met andere vrouwen iets begint , maar dat je wel -in onderling overleg-mogelijkheden creert om ook het homosexuele gedeelte op een of andere manier te kunnen beleven en een plaats te geven in je leven, zonder dat de vrouw zich daarin bedreigt moet voelen.
Ik ben ook biseksueel, en heb al 10 jaar een relatie met een man. Pas in onze relatie heb ik dit ontdekt, en ik heb van hem die ruimte gekregen om dit te kunnen ontdekken. Verder heb ik veel gehad aan Bimeiden.nl, een website voor en door vrouwen waar je alles op kunt vinden, van dating tot een forum tot leuke vrouwenfeesten. Echt een aanrader voor biseksuele meiden trouwens!
Ikzelf ben een heterosexuele vrouw maar ik overweeg een relatie met een bisexuele man. Maar voor het zover is moeten we toch nog wel één en ander uitklaren... Ik vind trouw zijn aan één partner in gelijk welke omstandigheid en geaardheid toch wel zeer belangrijk. Ik kan moeilijk met hem een relatie beginnen in het idee dat hij later intiem zou zijn met andere mannen. Ik wil hem echt aanvaarden zoals hij is, maar ik zou te veel schrik hebben van SOA's over te krijgen. Is het zo moeilijk dan voor bisexuele mensen om zich te binden aan één partner ? Dit verwachten we van hetero's toch ook ?
[quote]Ik kan moeilijk met hem een relatie beginnen in het idee dat hij later intiem zou zijn met andere mannen. Ik wil hem echt aanvaarden zoals hij is,[/quote] In feite wil je hem dus niet aanvaarden zoals hij is.
[quote]Is het zo moeilijk dan voor bisexuele mensen om zich te binden aan één partner ? Dit verwachten we van hetero's toch ook ?[/quote] het is niet zo dat het niet zou kunnen, maar het grote verschil met een hetero is juist dat hij valt voor beide geslachten.
Begin geen relatie met een biseksuele man, als je het niet echt kunt accepteren. Dat zal uiteindelijk alleen problemen opleveren.
Weet ook dat 'ontrouw' niet meer of minder eigen is aan bisexuelen dan aan heterosexuelen. Als je als hetero een partner hebt, dan kan die steeds verliefd worden op een ander. In een relatie met een bisexueel geldt dat evengoed. En ja, een bisexueel heeft altijd wel ergens aantrekking of behoefte naar beide geslachten in zich, maar dat hoeft zeker niet te betekenen dat de bisexueel daarom niet monogaam kan zijn he. Begrijp hem, luister naar hem en geef hem de ruimte om ook (gewone) contacten te houden met de holebiwereld en de bisexueel zal wel veel makkelijker een trouwe partner blijken dan je dacht. Want uiteindelijk zoeken we toch vooral liefde en affectie, ongeacht de geaardheid.