- Anoniem18 mei 2014 om 02:01
Hallo,
Ik heb een relatie van 1,5 jaar maar het is een lange afstand relatie en we zien elkaar af en toe: wat voor ons geen probleem is, we vertrouwen elkaar ook volledig. Maar wat ik wou vertellen&vragen; mijn vriend heeft eerder seks gehad en ik niet. Ik durf hem ook niet te vragen of hij een soa test heeft gedaan ooit, ik weet niet of hij beschermt was tijdens sex in zijn vorige relaties. (Waarschijnlijk niet). Hoe kan ik dit het beste vragen of hij een soa test wil doen? Nou en laatst na een lange tijd durfde ik ook eindelijk sex met hem te hebben. We wouden het allebei maar omdat het mijn eerste keer zou zijn was ik wel bang. Nou we probeerde het en hoewel ik ontspannen was ging hij er maar niet in, en uiteindelijk is hij er maar 1/2 cm in gegaan. Drna had ik een beetje pijn en was hij gestopt omdat hij het zielig vond dat ik pijn had en hij wou niet dat ik spijt zou krijgen. Ow en ik gebruik 3 maanden de pil, is er ook een kans dat ik zwanger kan zijn? Want mn buik is wel wat voller maar tijdens mijn stopweek bloed ik wel maar dat is geen echte menstruatie. Mijn vragen zijn dus: 1 hoe kan ik aan hem vragen of hij een soa test heeft gedaan of kan doen? 2 hoe kan hij niet in mij komen terwijl ik wel ontspannen ben, 3 kan ik zwanger zijn, 4hij komt ook snel klaar en k niet, dan denk ik van oke was dat het nou.. Dus wat kan k daar tegen doen?
Alvast bedankt!1 reactieReagerenJohn (moderator)
18 mei 2014 om 07:44Als je de pil gebruikt en doet goed doet zonder pillen te vergeten, is de kans dat je zwanger bent uiterst klein, nagenoeg nihil.
Reageren
Het was voor jou de eerste keer, dus waarschijnlijk zat je maagdenvlies in de weg. Dan kun je wel ontspannen zijn, maar penetratie kan dan pijnlijk zijn. Als dit een volgende keer nog steeds problemen geeft, kun je hiervoor naar je huisarts. Die kan dat oplossen. Het snel klaarkomen is een probleempje apart.Er kunnen meerdere oorzaken voor zijn, maar dat zal ook wel goed komen met een beetje oefening.
Wat de SOA’s betreft; gewoon direct vragen of hij een soa test wil laten doen omdat hij eerder contacten heeft gehad. Het is een goede vraag en vooral verstandig om te doen.