- carice9 april 2013 om 11:52
Ik Vingermezelf heel vaak alleen maar ik ben dan gewoon bang dat je daardoor zwanger kan worden.. Klinkt raar maar k ben er gewoon bang voor.. en kan je zwanger worden als je nog niet ongestelt bent geweest.? xxx carice
45 reactiesReagerenRenske13 april 2013 om 15:59Hai Carice, ik weet niet hoe oud je bent (ik schat nog vrij jong en onervaren) maar om zwanger te raken heb je een eicel nodig en een zaadcel. Een vrouw heeft alleen eicellen. Wanneer deze niet bevrucht worden door zaadcellen (sperma van de man dus), sterft het eitje en wordt afgevoerd via de vagina dat gepaard gaat met bloed. Dat is je menstruatie.
Jezelf vingeren heet met een ander mooi woord ‘masturberen’. Je kunt dus NIET zwanger worden van masturberen. Om de simpele reden dat er geen (mannelijke) zaadcellen aan te pas komen.
Je hoeft je dus nergens zorgen over te maken en gewoon genieten van het gevoel dat j jezelf geeft. Er is niets abnormaals of vies of engs aan masturberen.
Ik hoop dat ik het zo een beetje goed heb uitgelegd, maar mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik dat graag.
Groetjes Renske
ReagerenZzz12 januari 2018 om 08:52Mag jezelf vingeren na een abortus
ReagerenJohn (moderator)
12 januari 2018 om 09:34Als je een bloeding hebt, moet je wachten totdat deze is gestopt
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 16:09Misschien een rare vraag maar ik ben bang dat ik zwanger ben van masturberen mijn ouders zeggen dat je alleen zwanger kan worden door seks en sperma van een jongen maar ik heb mezelf gematurbeert en ik ben gewoon bang ik hoop dat jullie snel antwoorden dan hoop ik me minder bang ga voelen. ( en ik ben 10 jaar oud als jullie dat moeten weten
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2020 om 17:14Zo kun je toch niet zwanger raken
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 19:03weet je zeker dat ik niet zwanger ben, want mijn buik is een beetje dik maar dat kan ook door het eten komen.
Maar fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2020 om 19:04Zwanger kun je alleen maar van sperma van een man worden
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 19:04maar ik heb net 10 minuten geleden gegeten
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 19:08Oké fijne kerstdagen en een gelukkig nieuwjaar iedereen. Maar je kan ook zwanger worden van een spermadonor maar dat heb ik niet gedaan hoor ik wil niet zwanger worden want ik ben nog 10
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2020 om 19:09Maar ook bij een spermadonor, heb je dus sperma van een man.
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 19:23ohh oké dankjewel voor de antwoorden van de vragen nu ben ik minder bang maar als ik weer heel bang word moet ik me dan laten testen( zwangerschapstest) mijn ouders blijven maar zeggen dat ik niet zwanger ben en oh ja ik ben al een keer ongesteld geweest en ben al twee maanden niet meer ongesteld geweest en nu maak ik me een beetje zorgen
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 19:24Alvast gelukkig nieuwjaar en fijne kerstdagen
ReagerenJohn (moderator)
23 december 2020 om 19:26Hoezo testen??? Je bent past 10 jaar… Ik mag toch hopen dat je nog ge\en seks hebt. Het is gezien je leeftijd heel normaal als je onregelmatig ongesteld bent.
ReagerenZoë Hoofdman23 december 2020 om 19:51- Dan weet je het zeker moet ik het tegen mijn ouders zeggen dat ik echt heel bang ben dat ik zwanger ben. Nee ik heb nog nooit seks gehad. Oké dankjewel voor de antwoorden. Van mijn vragen. Fijn e kerstdagen en een heel gezond 2021???