- Jojo24 augustus 2012 om 11:27
ik zit met een probleem,
mijn vriend en ik hebben 2 dagen geleden PERONGELUK onveilige seks gehad
het condoom was afgegleden en geen een van beiden had het door tot het te laat was en hij dus al in mij was klaargekomen.
Ik zit momenteel niet aan de pil zeer stom want ik had net een afspraak daarvoor bij de dokter gemaakt.
Maar we zijn nog tamelijk jong we hadden beiden niet verwacht dat er ons zo iets kon overkomen.
3 uur na het gebeuren heb ik de MAP genomen wat dus wilt zeggen dat ik normaal gezien 95% beschermd ben niet?
Maar toch ben ik er nog niet helemaal gerust in…
Dus hebben jullie nog tips voor wat ik nog kan doen?
of ervaringen in dezelfde aard?
want hierover met mijn ouders praten zie ik toch niet zo goed zitten….5 reactiesReagerenQuote24 augustus 2012 om 11:30Onbeschermd gevrijd?
Ook als je regelmatig menstrueert, weet je nooit zeker wanneer de eisprong plaatsvindt. Een eitje kan ineens vroeger of later dan ‘normaal’ vrijkomen. Het is dus moeilijk in te schatten hoeveel risico je neemt als je zonder voorbehoedmiddel seks hebt gehad of als het condoom is gescheurd. Je kunt je tegen zwangerschap beschermen door binnen drie dagen (72 uur) na het onbeschermde vrijen de morning-afterpil in te nemen. De kans op zwangerschap is dan nog maar 2 procent. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt, hoe beter. Neem je de morning-afterpil binnen 12 uur na het onbeschermde vrijen dan is de kans op zwangerschap 0,5%.
Lees verder/Bron:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3e.htmjojo24 augustus 2012 om 11:57en ik zat ook nog in mijn “vruchtbare” periode
ReagerenEmma24 augustus 2012 om 12:01Hallo Jojo, je hebt de MAP geslikt dus nu is het wachten tot je ongesteld gaat worden. Meer kun je nu niet doen.
Groetjes
Reagerenjoline24 augustus 2012 om 18:21hoi, ik heb hetzelde gehad maar ik nam wel de pil.. hoe oud ben jij?xx
Reagerenjojo24 augustus 2012 om 21:1717…
Reageren