Zoeken Vraag het forum

onveilige seks

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jojo

ik zit met een probleem,
    mijn vriend en ik hebben 2 dagen geleden PERONGELUK onveilige seks gehad
    het condoom was afgegleden en geen een van beiden had het door tot het te laat was en hij dus al in mij was klaargekomen.
    Ik zit momenteel niet aan de pil zeer stom want ik had net een afspraak daarvoor bij de dokter gemaakt.
    Maar we zijn nog tamelijk jong we hadden beiden niet verwacht dat er ons zo iets kon overkomen.
    3 uur na het gebeuren heb ik de MAP genomen wat dus wilt zeggen dat ik normaal gezien 95% beschermd ben niet?
    Maar toch ben ik er nog niet helemaal gerust in…
    Dus hebben jullie nog tips voor wat ik nog kan doen?
    of ervaringen in dezelfde aard?
    want hierover met mijn ouders praten zie ik toch niet zo goed zitten….

5 reacties
    Reageren

Onbeschermd gevrijd?

Ook als je regelmatig menstrueert, weet je nooit zeker wanneer de eisprong plaatsvindt. Een eitje kan ineens vroeger of later dan ‘normaal’ vrijkomen. Het is dus moeilijk in te schatten hoeveel risico je neemt als je zonder voorbehoedmiddel seks hebt gehad of als het condoom is gescheurd. Je kunt je tegen zwangerschap beschermen door binnen drie dagen (72 uur) na het onbeschermde vrijen de morning-afterpil in te nemen. De kans op zwangerschap is dan nog maar 2 procent. Hoe eerder je de morning-afterpil neemt, hoe beter. Neem je de morning-afterpil binnen 12 uur na het onbeschermde vrijen dan is de kans op zwangerschap 0,5%.

Lees verder/Bron:
    http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBU3e.htm

Reageren
    jojo

en ik zat ook nog in mijn “vruchtbare” periode

Reageren
    Emma

Hallo Jojo, je hebt de MAP geslikt dus nu is het wachten tot je ongesteld gaat worden. Meer kun je nu niet doen.

Groetjes

Reageren
    joline

hoi, ik heb hetzelde gehad maar ik nam wel de pil.. hoe oud ben jij?xx

Reageren
    jojo

17…

Reageren
Reageer op: onveilige seks
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.