Zoeken Vraag het forum

hoe voelt klaarkomen en hoe gaat dat?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • meisje 22

Ik heb 3 jaar een relatie en we wonen sinds een jaar samen. Ik ben nog nooit klaargekomen en weet niet wat het is en hoe het voelt. Ik kan me niet altijd even goed ontspannen, geen idee hoe ik dat soms moet doen en soms heb ik wel een vreemd gevoel in mijn vagina maar weet ik niet wat ik ermee moet dus houd ik het soms tegen. Met orale seks voelt het alsof ik naar een hoogtepunt ga met een raar gevoel, al mijn spieren spannen aan in mijn benen en onderbuik maar die explosie/hoogtepunt komt er niet. Mijn vriend is soms heel lang bezig met beffen maar meer dan dit gevoel lukt niet. Zijn we op de goede weg, moeten we doorgaan, is dit het? Is het iets anders dat gevoel? Ik zou het graag een keer willen meemaken.

18 reacties
    Reageren
    R.

Hi, ja je bent op de goede weg hoor, je vriend is goed bezig. Misschien moet je jezelf iets meer laten gaan. Heel diep ademhalen verhoogd je orgasme. Je vriend kan ook je G spot proberen te vinden en masseren. Die vindt hij door met zijn vinger in je te voelen en als hij de bovenkant volgt net na het schaambeen moet een zachte verdikking zitten. Geen garantie op een orgasme maar misschien helpt het.
    Groetjes
    R

Reageren
    Iris

Ik had precies hetzelfde, toenemend gevoel van spanning en dan ebt het langzaam weer weg. Mijn man deed zijn uiterste best en was heel lief en ook heel goed in bed. Ik dacht dat klaarkomen zo voelde. Tot mijn 25e. Toen lag ik op mijn man, en draaide met mijn clitoris over zijn erectie. Hij zat niet in mij. Het voelde heel opwindend en werd steeds heviger. Mijn man kneedde mijn billen en begon spannende dingen tegen mij te zeggen. Ineens werd ik zo opgewonden dat ik klaarkwam. Ik gilde erover. En toen wist ik het: dit is dus een orgasme! Tot die tijd dacht ik dat ik klaargekomen was, maar dat kwam gewoon omdat ik het nog nooit eerder beleefd had. Het enige wat ik zeggen kan is dat je je eraan over moet durven te geven, volledig los laten, geen remmen. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik weet het. Maar je zit idd op de goede weg. Ik hoop echt dat je binnenkort ook echt klaarkomt. Voor mij werkt het ‘rijden’ nog altijd, maar daarnaast kan ik nu ook wel op andere manieren klaarkomen.
    liefs Iris

Reageren
    satopex

ben het volkomen met iris je moet je helemaal laten gaan,laat je man je hele lichaam laten bewerken.ga naakt op bed liggen en ontspan je,sluit je ogen en laat hem tot het uitterse gaan,spreid je benen zodat hij je een lekkere befbeurt kan geven.wat ook belangrijk is dat je regelmatig masturberd zodat je eigen lichaam beter leerd kennen.

Reageren
    meisje22

bedankt voor jullie reacties, inmiddels al heel wat dagen verder maar nog geen resulttat, ik hou niet van masturberen omdat ik het saai vind en omdat er toch niet meer dan natheid komt.. we gaan verder…..

Reageren
    lizzy-jazz

mischien doet je vriend het wel niet goed..?

Reageren
    Iris

Nou, het lijkt wel the story of my life! Ik had ook weinig plezier in het masturberen toen ik jouw leeftijd had. En eigenlijk, achteraf gezien had dat te maken met dezelfde schroom als van het klaarkomen: ik durfde ook daar mezelf niet geheel laten gaan. Pas nadat ik ging klaarkomen durfde ik ook mezelf te masturberen en daarbij te fantaseren. En juist met die fantasie was het niet meer saai, maar kon ik het zo opwindend maken als ik maar wou. Dat kost tijd, ik moest echt een drempel over, maar mijn man heeft me daar erg bij geholpen. Ik zou het vroeger ook nooit accepteren van een vreemde man, maar Satopex heeft wel gelijk als hij zegt dat het goed zou zijn jezelf (je eigen lichaam, je eigen sexualiteit) te ontdekken en je over te geven aan je fantasie. Orgasme zit voor een groot deel tussen de oren heb ik wel ontdekt.
    Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Durf te experimenteren en neem de tijd want je zult het echt niet in een weekje veranderd hebben.
    Liefs, Iris

Reageren
    meisje 22

Ik vind het raar waarom ik me niet volledig kan ontspannen terwijl we al samenwonen en al een lange tijd een relatie hebben. ook ons seksleven bestaat al een jaar of 4 en ik vertrouw hem volledig en met deze jongen ga ik oud worden dat weet ik zeker. Waarom lukt het dan niet? waarom vind ik masturberen saai en niet leuk? waarom kan ik me tijdens de seks niet ontspannen? Met beffen bereiken we de meeste reacties van mijn lichaam maar echt verder komen we niet… jammer..
    Ik zeg dan maar dat penetratie en een beetje voorspel voldoende is..
    jammer…

Reageren
    Iris

Hee meisje22, het laatste wat ik zou willen is jou te ontmoedigen! Ga juist gewoon lekker door, het gevoel dat je beschrijft als je gebeft wordt, geeft al aan dat je op de goede weg zit. Van jou weet ik het niet maar ikzelf durfde me nooit echt te laten gaan omdat ik grootgebracht ben met het idee dat meisjes niet uit moesten kijken met sex. Daarom kon ik niet echt genieten. Dat is nu wel anders, maar dat verander je niet van de ene dag op de andere. Mijn man heeft mij geholpen te leren fantaseren. Je moet aan iets denken waar je (ook al is het maar een beetje) opgewonden van kunt worden. En als je je dat dan echt probeert voor te stellen, alsof je erbij bent en alsof het echt gebeurt, dan zul je als een soort film in je hoofd iets heel opwindends beleven. En als je nog verder gaat dan voelt het alsof je erbij bent, onderdeel van die ‘film’. Dan is het gevoel zo sterk dat je ge*l bent. Echt ge*l.

Ik werd opgewonden van de gedachte dat ik stiekum een man begluurde terwijl hij zichzelf bevredigt, later werd ik ook opgewonden van de gedachte dat een mij zat te bespieden als ik mezelf bevredig, ik fantaseerde dat ik naakt moest poseren voor een schilder en dat hij mij probeert te versieren. Maar jij zal natuurlijk andere dingen hebben waar je opgewonden van wordt, het maakt niet uit wat je denkt, of het nou romantisch is of heel extreem…. het zijn jouw fantasieën.
    Oh ja, en ik word ook heel opgewonden als mijn man tijdens het vrijen spannende dingen tegen mij zegt. Dingen die ik vroeger nooit geaccepteerd zou hebben.
    Nou en als je dit aan jezelf toelaat, ben je al een heel eind. En misschien dat dan het masturberen lekkerder wordt en waarschijnlijk kom je dan ook nog eens tot een orgasme.
    liefs, Iris

Reageren
    Iris

eventjes nog over het vorig bericht: daar staat dat wij vroeger [b]niet[/b] uit moesten kijken met sex, maar ik bedoel natuurlijk dat we juist HEEL ERG uit moesten kijken met sex. Daardoor heb ik heel veel jaren niet echt durven te genieten van sex, mij niet durven te laten gaan. Of niet durven te ontspannen. Maar dat is allemaal veranderd nadat ik mijn eerste orgasme heb gehad.

Reageren
    Wendy – Coole seks, relaxte liefde

Toch maar ook even wat andere info hier. Wat de meeste mensen hiervoor beschrijven is de (bekende) weg naar een piekorgasme. Dat is dus het orgasme dat de meeste mensen kennen. Ineens is de piek (het gevoel) heel sterk en daarna ebt het weg. Is erg lekker, voor sommigen misschien zelfs verslavend. Gebruik maken van je fantasie kan hier inderdaad bij helpen. Maar ik wil wel even zeggen dat dit maar een van de verschillende orgasmen is, die er bestaan. Zo heb je ook een dalorgasme, dat minder een piek heeft, maar wel minutenlang kan doorgaan. Hiervoor is het de kunst om echt heel diep te kunnen ontspannen, de energie in je lijf te laten stromen en helemaal in het ‘hier en nu’ te zijn. In principe ga je juist niet fantaseren omdat je dan in je hoofd gaat en niet in je lijf bent met je aandacht. En je gaat dan ook heel doelgericht te werk (er moet een orgasme komen), waardoor je weer niet in het NU bent met je aandacht. Dat ontspannen niet zo makkelijk bij je lukt is echt niet vreemd. De meeste van ons leren dat gewoon niet als kind. Heel veel gemasseerd worden (ook je vagina van buiten en van binnen) kan helpen. En verder ook: diep ademen. En volgens mij is het ook belangrijk dat je hart echt helemaal open is voor je partner. Als er nog wat tussen zit, aan pijn of verdriet, zal je vagina ook niet echt helemaal kunnen ontspannen. Ook andere nare ervaringen uit het verleden of in je familielijn kunnen ongemerkt spanningen in je lichaam geven.
    De ervaringen die je uiteindelijk op deze manier kunt krijgen, vind ik veel bevredigender en meer ontspannen dan krampachtig aan iets opwindends denken, je klit als een gek (laten) stimuleren en dan naar een piek toe gaan. (ik heb het allemaal ook gedaan, maar nu ik het andere ken, is dat veel fijner). Juist diep in de vagina kun je uiteindelijk heel veel intens genot vinden, veel meer dan in die klit en zelfs ook meer dan in de g-spot.
    Hoewel lang niet iedereen het bewust zal kunnen voelen, is het zo dat je hormonen na een piekorgasme dermate veranderen, dat dat ook voor een soort van dip kan zorgen. Dusse, dat piekorgasme dat door zo veel mensen geidealiseerd wordt, is echt niet de top van de hemel hoor, in tegendeel.
    Mijn tip is dus: laat elk doel los (ik vind het zelf ook nog steeds wel moeilijk soms) en zorg dat je steeds meer kunt gaan ontspannen. Laat je masseren door je partner en door een professionele masseur, zo vaak als het kan. En doe eens een tantraworkshop. Er kan een wereld voor je open gaan :).

Reageren
    Iris

Ik benijd je als je dit lukt. Zelf zijn wij ook wel eens met tantra bezig geweest, ik deed een aantal jaren geleden mee aan een yogaklas en toen wilden we ook de sex via die weg ervaren. Maar het is ons nooit gelukt om op die manier tot een orgasme te komen, helaas. Het piekorgasme, daar zal ikhet mee moeten doen, en dat vind ik verder ook prima. Ik beleef die heel intens, omdat ik er ook vaak bij ejaculeer (spuiten of squ1rten) en ik vraag mij af of dat bij een dalorgasme ook zou lukken. En dat ‘als een gek aan je klit zitten’ valt wel mee vind ik. Soms moet je idd wat langer je best doen en het kan gebeuren dat het eens niet lukt. Ik merk dat dan mijn fantasie niet sterk genoeg is. Maar ik heb het nooit ervaren als opgejaagd of inspannend of zo. Het is wel eens gebeurd dat ik na een orgasme moest huilen, maar dat kwam meer omdat ik toen verdriet had opgekropt en dat de ontlading zo intens was. Ik heb dat nooit als een dip ervaren eerder bevrijdend.

Reageren
    Noukie

Ik bevredig mezelf al sinds ik 12 ben en heb mijn lichaam steeds beter en beter leren kennen. Maar voor goede seks is ontspanning nodig. Net zo goed voor seks met jezelf als voor seks met je partner. Ik ben nu 27 en heb sinds kort een nieuwe vriend. Hij is heel open over seks en ik vertrouw hem volledig. We praten ook vaak over wat ons bezig houdt. Mijn ongelofelijke vertrouwen in hem maakt me zo ontspannen, er is geen schaamte, ik voel me heerlijk bij hem. Dat heeft er bij mij voor gezorgd dat hij mij klaar heeft kunnen laten komen. Daarvoor heb ik wel relaties gehad maar nooit lukte het een man mij klaar te laten komen (deed het altijd zelf). Ontspanning en praten zijn de sleutelwoorden. Ga eerst jezelf eens goed ontdekken en kijken waar je opgewonden van word. Doe als je alleen bent, lekker de deur op slot, zet je telefoon uit en ga lekker bij jezelf op ontdekkingstocht. Streel jezelf overal en voel wat lekker is. Schaamte is nergens voor nodig want er is niemand die je kan zien, horen enz… en als je zelf ontdekt hebt wat je lekker vind kan je langzamerhand proberen met je vriend te bespreken want je lekker vind en hem erbij betrekken.

Reageren
    anouk

Ik had ook altijd dit probleem, maar toen we glijmiddel gebruikte kwam alles gelukkig goed..
    Koop glijmiddel en ga ontspannen op bed liggen. Laat hem al het
    Werk doen. Laat hem zachtjes over je clitorus wrijven. Bij mij werkte het gelukkig. Echte aanrader!
    Succes ermee!
    Liefs

Reageren
    dorien

jazeker ben jij /jullie goed bezig. Tip niet teveel bezig zijn met het krijgen van orgasme, maar geniet en durf te ontspannen en overgeven aan je vriend en aan het gevoel en dan komt het vanzelf.

Reageren
Reageer op: hoe voelt klaarkomen en hoe gaat dat?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.