libido verhogen

Online ZorgZus
  • #1

    Kan ik -vrouw- mijn libido verhogen? Zo ja, hoe dan?

    Reageer
    #2

    Ja, dat kan, met medicatie, onder andere gebaseerd op het mannelijke sekshormoon testosteron.
    Heb je problemen met je libido? Problemen met de seksualiteit zijn in bijna alle gevallen psychisch van oorzaak. Lijkt me dat eerst uit te zoeken voor je je heil in medicatie zoekt.
    Overleg het met de huisarts.

    Reageer

    Het hebben van relatieproblemen kan je leven behoorlijk negatief beïnvloeden. Ben je voor jezelf of voor iemand anders op zoek naar een oplossing en heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum? Ook dan helpen wij je graag verder.

    Partner content
    #3

    Het is een algemeen voorkomend verschijnsel dat vrouwen minder actief naar seks zoeken dan mannen. Dat blijkt al op een heel jonge leeftijd. Een van de typische verschillen tussen jongens en meisjes is dat de jongens over een grotere hoeveelheid van het hormoon testosteron beschikken. Meisjes hebben daarentegen vooral de hormonen oestrogeen en progesteron, die te maken hebben met zwanger worden. Meisjes hoeven, om zwanger te worden, niet veel zin in seks te hebben.
    Kortom, de oorzaak van gebrek aan zin in seks kan gezocht worden in een gebrek aan mannelijk hormoon. Dat kan overigens ook bij mannen voorkomen. Toediening van dit hormoon kan helpen om de zin in seks te vergroten.

    http://www.nvsh.nl/problemen/

    Reageer
    #4

    Uit onderzoeken blijkt dat er diverse oorzaken kunnen zijn voor libido verlies.

    Als meest worden genoemd: psychische problemen ; het gebruik van anti-depressiva; anti-psychotica, kalmeringsmiddelen; een ontregelde hormoonhuishouding; gebruik van anticonceptiepil/pleister/ring/depot injectie; zwangerschap; borstvoeding geven; de intrede van de menopauze; het verwijderen van de baarmoeder plus eierstokken; te weinig androgenen (mannelijke hormonen); schildklierproblemen; hypofyseproblemen; diabetes; neurologische/lichamelijke beschadiging; beschadiging aan de rugwervels; hoge bloeddruk; gebruik van plasmedicatie; gebruik van corticosteroïden (o.a. Prednison)

    Nu is het gevaarlijk alleen op basis van bovenstaande conclusies te trekken. Er zijn misschien onbekende oorzaken. Of misschien een is een combinatie van factoren de oorzaak. En dat maakt het lastiger op te lossen.

    Reageer
Reageer op: libido verhogen
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief