Zoeken Vraag het forum

Probleem met sex en reden, help!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Wat ongelofelijk knap en dapper van je dat je toch naar die donkere hoek in jouw ziel durft toe te lopen, omdat je ergens weet dat het waarschijnlijk wel goed zit maar toch nog angstig bent voor wat er zou kunnen zijn. Echt dapper, en moedig en volgens mij de enige weg die echt kan leiden naar genezing.

Een goede psycholoog zal het woord moeten nooit in combinatie met het loslaten hebben laten vallen. Als dat wel het geval is, dan begrijp ik echt niet wat daarvan het therapeutisch doel is.

Om te weten te komen wat er zich in die hoek in je ziel bevindt, is het van belang verder uit te zoeken wat zich daar bevindt, en kun je ervoor kiezen meer licht in die hoek te schijnen met het risico wat je daar ziet er helemaal niet leuk uitziet. Het voordeel hiervan is wel dat je het dan echt leert kennen en dan een plek kunt gaan geven, bijvoorbeeld in de vuilnisbak buiten…

Dank je voor je bericht, dat je laat weten hoe het je vergaat. En zoals ik het zie, gaat het jou voorspoedig met een mooie uitdaging op jouw pad in het verschiet. En jij bepaalt lekker zelf wanneer je en of je deze weg blijft vervolgen. Het begin viel in ieder geval niet tegen en heeft je al veel gebracht.

Succes verder, en als je weer nieuws hebt, misschien wil je het dan weer met ons delen.

Steffie

hoi Lilly,

fijn dat je nog eens laat horen hoe het nu met je gaat.
    ik hoop dat de knuffeloefeningen goed werken.
    lijkt mij ook een hele rust geven.
    samen intiem zijn zonder de achterliggende gedachte dat zoiets op seks uit moet draaien.

ik snap dat het moeilijk blijft.
    het lijkt mij heel ‘eng’ om ervoor te kiezen meer licht in die hoek te laten schijnen, zoals Anoniem zegt.
    maar van de andere kant is het ook waar dat je het dan echt leert kennen.

ik wens je veel sterkte en geluk!

liefs, Steffie

Reageren
    Henk

Hoi lilly.
    Ben wel eens benieuwd hoe je man hier mee om gaat heb het idee dat je te graag wil om hem gerust te stellen wand volgens mij ben je bang om hem anders kwijt te raken.
    Gr,Henk

Reageren
Reageer op: Probleem met sex en reden, help!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.