- Anoniem23 juni 2010 om 14:07
Wat ongelofelijk knap en dapper van je dat je toch naar die donkere hoek in jouw ziel durft toe te lopen, omdat je ergens weet dat het waarschijnlijk wel goed zit maar toch nog angstig bent voor wat er zou kunnen zijn. Echt dapper, en moedig en volgens mij de enige weg die echt kan leiden naar genezing.
Een goede psycholoog zal het woord moeten nooit in combinatie met het loslaten hebben laten vallen. Als dat wel het geval is, dan begrijp ik echt niet wat daarvan het therapeutisch doel is.
Om te weten te komen wat er zich in die hoek in je ziel bevindt, is het van belang verder uit te zoeken wat zich daar bevindt, en kun je ervoor kiezen meer licht in die hoek te schijnen met het risico wat je daar ziet er helemaal niet leuk uitziet. Het voordeel hiervan is wel dat je het dan echt leert kennen en dan een plek kunt gaan geven, bijvoorbeeld in de vuilnisbak buiten…
Dank je voor je bericht, dat je laat weten hoe het je vergaat. En zoals ik het zie, gaat het jou voorspoedig met een mooie uitdaging op jouw pad in het verschiet. En jij bepaalt lekker zelf wanneer je en of je deze weg blijft vervolgen. Het begin viel in ieder geval niet tegen en heeft je al veel gebracht.
Succes verder, en als je weer nieuws hebt, misschien wil je het dan weer met ons delen.
Steffie3 juli 2010 om 13:00hoi Lilly,
fijn dat je nog eens laat horen hoe het nu met je gaat.
ik hoop dat de knuffeloefeningen goed werken.
lijkt mij ook een hele rust geven.
samen intiem zijn zonder de achterliggende gedachte dat zoiets op seks uit moet draaien.ik snap dat het moeilijk blijft.
het lijkt mij heel ‘eng’ om ervoor te kiezen meer licht in die hoek te laten schijnen, zoals Anoniem zegt.
maar van de andere kant is het ook waar dat je het dan echt leert kennen.ik wens je veel sterkte en geluk!
liefs, Steffie
ReagerenHenk25 februari 2013 om 19:35Hoi lilly.
Reageren
Ben wel eens benieuwd hoe je man hier mee om gaat heb het idee dat je te graag wil om hem gerust te stellen wand volgens mij ben je bang om hem anders kwijt te raken.
Gr,Henk