Zoeken Vraag het forum

Ben beetje bang

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ano

Hallo dokter, ik ben al 6 maanden gestopt met de pil en derna had ik elke keer mijn menstruatie gekregen. En ik heb ook 5 6 maanden geen seks gehad, maar vandaag heb ik wel seks gehad het was zo er was wel voorvocht ik heb hem tijdje gepijpt derna is hij beginnen scheuren op mijn vagina en zo de kop erin endanbuit derna hebben we beetje seks gehad dus hij was erin ik was bang om niet te seksen omdat ik geen pil neemde en ook zonder condoom gedaan toen hij klaarkwas is hij niet erin gekomen of op mijn vagina maar op mijn is hij klaargekomen. Nu ben ik beetje bang zou er zwangerschap mogenlijk zijn ofniet en is het goed dat ik nu metvee pil terug begin? Normaal gezien is het veilig op de 1ste menstruatiedag maar mijn regels is 2 dagen geleden gedaan en als ik ze nu pak dan moet ik me tog beschermen 7dagen he??

15 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zo zul je niet zwanger raken. Als je nu met de pil start, ben je de eerste 7 dagen niet door de pil beschermd

Reageren
    Ano

Ik voel mij zo beetje raar dermee was beetje bang hij had voorvocht ik heb het zelf gezien afgeveegt en gepijpt en dernaa beetje seks enzo, zeker he? Als ik nu terug met de pil begin ja ik ben 7 dagen niet beschermd maar na 7 dagen weg tog?

Reageren
    Alias

Er is wel een (heel kleine) kans met geslachtsgemeenschap zonder ejaculatie, in deze periode van je cyclus. Maar dat voelde je zelf al aan.

Reageren
    John (moderator)

Nadat je de pil 7 dagen achter elkaar hebt genomen ben je weer beschermd

Reageren
    Ano

Hoe bedoel je alias voor wat kleine kans? Hij had voorvocht maar ik ze afgeveegt en derna gepijpt dan was hij beetje op mijn vagina aan het scheuren en derna wat diep gegaan efkes gedaan toen hij klaarkomde is hij op mijn buik klaargekomen en nie in vagina of erop. En waarrom dat ik me raar voel ik had het niet verwacht ik wil ook niet zwanger raken daarrom dat ik le wat raar voel

Reageren
    Ano

Dus ik zal de pil dan vandaag innemen terug ermee beginnen maar als ik in die 7 dagen seks heb moet ik condoom gebruiken en na 7dagen gewoon beschermd

Reageren
    John (moderator)

klopt

Reageren
    Ano

Dus er is geen kans voor zwangerschap tog sorry dat ik zo vraag maar heb wat stress..:(

Reageren
    John (moderator)

Maar die vraag heb ik toch al beantwoord

Reageren
    Alias

Het antwoord is: niet waarschijnlijk dat je zo zwanger wordt.

De bevruchting gebeurt niet door het voorvocht zelf, want hierin zitten geen zaadcellen. Maar met het voorvocht kunnen wel zaadcellen van een vorige ejaculatie meekomen die in de penis zijn achtergebleven. Deze zaadcellen zijn niet oud of misvormd, het zijn dezelfde zaadcellen als in vers sperma. Het zijn er alleen wel veel minder. Maar als een van deze zaadcellen zijn weg naar de baarmoeder weet te vinden en er net een eisprong plaatsvindt, kun je dus zwanger raken.

Maar jij gaf aan dat je net je menstruatie had gehad. Je eisprong is dan nog niet.

Het is een heel kleine kans om zwanger te raken. Maar niet helemaal 0, omdat eventuele zaadcellen ook nog enkele dagen kunnen overleven

Reageren
    John (moderator)

@Alias
    Het klopt niet!
    “Maar met het voorvocht kunnen wel zaadcellen van een vorige ejaculatie meekomen die in de penis zijn achtergebleven.” Dit zou alleen maar kunnen als er 3-4 minuten voorafgaand een zaadlozing zou zijn geweest en er niet geplast is. Langer leven zaadcellen niet in de urinebuis, omdat er ook nog urineresten zitten en de zuurtegraad veel te hoog is.

Reageren
    Ano

Hij heeft nie geplast ofzo hij had 2 keer ofzo voorvocht ik heb ze weggeveegt derna gepijpt endan is hij beginnen scheuren op mijn vagina de kop van de penis beetje erin gedaan en pas later wat dieper geweest efkes dan is hij op men buik klaargekomen ik hoop dat er niks zal zijn. En ik heb nu de oil gepakt ik ga ze gewoon blijven nemen, danku wel voor de reactie’s

Reageren
    Ano

En plus ik heb zo een app dat ik mijn menstruatie kan volgen morgen krijg ik de ovulatie dus vandaag niet, ik hoop dat ik mijn volgende menstruatie zal krijgen

Reageren
    Alias

@ John

Deze informatie komt niet van mij persoonlijk…

De kans is heel klein, maar niet afwezig.

Reageren
Reageer op: Ben beetje bang
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.