Zoeken Vraag het forum

Zwanger van voorvocht ???

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lisaxxx

Hey iedereen
    Ik vraag me af hoe je kunt weten of je een innestelingsbloed of ovulatiebloeding hebt
    Ik ben namelijk wat verder gegaan met een jongen, er kwam wat voorvocht en ik ben gevingerd alleen ik weet niet of dat in mijn vagina is gekomen. De dag erna ben ik gewoon normaal ongesteld geworden. Maar nu ongeveer 16 dagen later , had ik ineens een zwarte afscheiding. Dat was eergister en gister en vandaag heb ik een licht doorzichtig en bruinig spul echt súper weinig. Ik heb al paar keer dingen opgezocht maar kom er echt niet uit. Ik hoop echt dat het geen innestelingsbloed is want ik kan en wil echt niet zwanger zijn op mijn 16de … weet iemand hier meer over?

16 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Tijdens de menstruatie of een dag ervoor kun je dus niet zwanger raken. En van voorvocht raak je in principe ook niet zwanger. Na 16 dagen kun je ook geen innestelingsbloeding meer krijgen.

Reageren
    Lisaxxx

Weet u dan misschien waardoor die afscheiding wel kwam? En wanneer is er wel sprsken van innestelingsbloed. Bedankt voor de snelle reactie!

Reageren
    John (moderator)

Een innestelingsbloeding komt tussen 5-9 dagen na de seks. Is helder rood bloed maar veel minder dan een menstruatie

Reageren
    Lisaxxx

Oke bedankt.

Dus u denkt dat ik me geen  zorgen hoef te maken ?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk het niet

Reageren
    Lisaxx

oke, weet u ook de duidelijke verschillen / hoe je kunt weten of het gaat om  een innestelingsbloeding of  een ovulatiebloeding

Reageren
    John (moderator)

Een ovulatiebloeding heb je rondom de eisprong. Dat is ca 14-16 dagen na de eerste dag van menstruatie. Rond die tijd kun je geen innestelingsbloeding hebben. Een innestelingsbloeding komt altijd kort voor de menstruatie

Reageren
    Lisaxx

Oke heel erg duidelijk. Nog een laatste vraag.  Hebben de vrouwen die een ovulatiebloeding krijgen dat ongeveer elke maand of kan het ook zijn dat je dit eigenlijk nooit hebt maar ineens wel  een keer?

Reageren
    John (moderator)

Allemaal mogelijk

Reageren
    Lisa

Oke dankuwel voor alles

Reageren
    Zoë

Ik heb een beetje voorvocht in mij gekregen, nou ben ik 2 dagen later ongesteld geworden. Aangezien ik zag dat je zwanger kan worden van voorvocht, ben ik nog al angstig iemand die mij kan helpen aub

Reageren
    John (moderator)

Doe dan een zwangerschapstest…
    Van voorvocht wordt je in principe niet zwanger

Reageren
    Zoë

Wanneer moet ik het testen aangezien dit 3 dagen geleden is gebeurd?

Reageren
    John (moderator)

Testen kan vanaf 14 dagen na de seks

Reageren
Reageer op: Zwanger van voorvocht ???
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.