- Ikje7719 juni 2018 om 01:59
Hallo,
Wat ik ga vertellen is beslist niet een mooi verhaal, maar ik ben op zoek naar iets en kan het bij mezelf niet meer vinden.. Ik ben 20 jaar samen met dezelfde man, 2 kinderen in basisschool leeftijd.. Al jaren kabbelen we in onze relatie voort, er is veel gebeurt en we zijn overal doorheen gekomen. Toch heb ik het idee dat onze relatie nooit optimaal is geweest. Een half jaar geleden kochten we nog in een andere illusie samen een nieuw groot huis. Nu ben ik erna gaan twijfelen… Vond dat er geen spanning meer was en kreeg op internet op fb veel aandacht van mannen, waar ik gretig op in ging. In gesprekken met mijn psycholoog ( waar ik al geruime tijd kom) kwam naar voren dat ik erg graag zou experimenteren met anderen.. Ben vanaf mijn 16e bij mijn man en heb dat nooit gedaan. Al met al ben ik geheel buiten mijn waarden en normen om 2x met iemand anders naar bed gegaan… En dan ook nog 2 verschillende in 1 week tijd! Ik dacht TE naïef dat het mijn relatie wel een boost zou geven… Dat ik het uit mijn systeem moest hebben… Niet dus, het is uit gekomen. Mijn man wil nu toch koste wat kost verder maar ik ben tot de conclusie gekomen dat dat niet gaat. Ten eerste ben ik te ver gegaan wat ik mezelf nooit vergeef en ten tweede voel ik me anders tegenover hem, voel geen aantrekkingskracht.. Nu wordt ik gek van de spijt! Waarom heb ik dit gedaan! Ik had langer na moeten denken en zo tot de conclusie moeten komen dat ik niet verder wil, als dat al is wat ik wil… Ik weet niet ok te gaan met het schuldgevoel en heb het idee alles stuk te maken… Dat zegt mijn man me natuurlijk ook constant ( niet gek ) veroordeel me zoveel jullie willen, ik verdien het, maar als iemand hier me een tip zou kunnen geven, ook heel graag..4 reactiesReagerenrowan19 juni 2018 om 11:33Ik denk dat je relatie gewoon op is. 20 jaar met een zelfde partner is heel lang… het is hard werken het leuk en spannend te houden. Als je het gevoel hebt alles te hebben gegeven, maar toch niet gelukkig bent dan wordt het tijd om de conclusie te trekken dat het op is.
Schuldgevoel, is relatief. Waarom heb je dat gevoel? Omdat je niet eerlijk bent geweest t.o.v. je man, of omdat je voor jezelf hebt gekozen?
ik kan je niet zeggen wat je moet doen. Ik kan alleen maar zeggen, volg je hart, gebruik je hoofd.
ReagerenIkje7719 juni 2018 om 18:18Bedankt voor je antwoord. Ik voel me zo schuldig omdat mijn man mij altijd heeft kunnen vertrouwen, en ik het gewoon niet goed vind om vreemd te gaan… Ik had al wel een paar keer aangegeven dat ik bang was in de verleiding te komen, maar er echt iets mee doen en dan 2x, daar heb ik echt niet goed bij nagedacht… Nu Word de scheiding natuurlijk veel heftiger.. Had het ook beter gevonden als het niet uit was gekomen. Dan konden we uit elkaar en had hij minder pijn… Denk ik…
ReagerenCatootje19 juni 2018 om 20:02Dat je met een ander was kwam omdat je wat miste. Op zo’n moment laat je je meeslepen. Dat hoort natuurlijk niet dus voel je je schuldig. Als je meer een broer-zusrelatie begint te krijgen is de koek misschien op. Als je 16 bent ben je jezelf nog aan het ontdekken. Ondertussen ben je verder gegroeid en kan je uit elkaar groeien. Ik denk zelf dat als je wat ouder bent wat minder flexibel bent maar wat bewuster kiest voor een partner en al wat levenservaring hebt. Of je wel of niet bij elkaar blijft, goed voor jezelf zorgen. Als je besluit uit elkaar te gaan is het vaak beter om eerst eens tot jezelf te komen.
ReagerenIkje7721 juni 2018 om 12:55bedankt voor je antwoord
Reageren