Double Dutch

Hey!

Ik zit met een misschien wel heel stomme vraag, ik waag er mij toch maar op van hier mijn case uit te leggen. Ben al zo'n 8 maandjes met mijn  vriendin. Alles gaat zeer goed tussen ons (buiten vorige maand, details). Seks hebben wij nogal redelijk vaak en meerdere keren op 1 dag. In eerste instantie werd dit allemal wel besproken: wat zij goed/slecht vond, pil gebruik of neut, condoom of niet, ziektes etc... Ik zou haar eerste zijn en ze zat met zoveel vragen en angsten. Om het heel safe te spelen doen wij het telkens met condoom. Zij is heel maniac, dus geen 1 x haar pil vergeten. EEN keer hebben we het zonder condoom gedaan, waarbij ik zelfs in haar ben klaargekomen. Ze was er niet zo blij mee en na dat beslisten wij dus om het voortaan dus echt wel altijd dubbel te doen.

Nu mijn vraag is: vorige en deze maand vertelde ze mij da haar menstruatie nogal raar was. Vaak donker en brokkeliger, deze maand heeft ze dat een week lang gehad + twee dagen felrood 'normale' maandstonden. Ook voelt ze zich zeer moe en misselijk de laatste tijd. Ze voelt zich gelijk 'verdik' (ze zit wel op kot) , vreetbuien en pijnlijke krampjes, ligt ook niet meer graag op haar buik wanneer ze slaapt. Toch geen zwangerschap, dat is toch totaal niet mogelijk? Was mijn condoom zelfs uitgegleden of gescheurd geweest, ze zit toch aan de pil? We zijn heel open en eerlijk tegen elkaar, en in de loop van de maanden ben ik zeer zeer vaak bij haar blijven slapen, waardoor ik zag hoe hysterisch ze wordt als het 21u01 is en dat ze haar pil niet om 21.00 heeft genomen haha.

Haar eerste keer heb ik met veel respect behandeld, toch heeft ze er heel zwaar mee gehad. Nogal paranoia dacht ze zwanger te zijn, haalde testjes en stresste elke keer we seks hebben. Nu gaat dat al wat beter, na veel praten en geruststellen, desondanks ze zich de laatste tijd niet zo goed voelt. Door mijn zoektochtjes op dr. Google kwam ik op allerhande zwangerschapssymptomen die ik zou kunnen linken aan haar. Natuurlijk geen goed idee van dat te doen...

Kijk, ik weet zelf wel dat dit een zeer domme vraag kan zijn, maar ik hoop ten zeerste er een degelijk antwoord op te krijgen, al is het maar om mij uit te lachen. Mijn bezorgdheid is real, puur ook gewoon omdat ik nog niet klaar ben om 'papa' genoemd te worden. 😉

Alvast zeer erg bedankt

Reageren

Als ze de pil goed gebruikt en er geen vergeet, raakt ze niet zwanger. Ik denk dat haar klachten toch vooral veroorzaakt worden door angst en stress

Reageren

Bedankt Tandor voor uw reactie!

Vandaag was ik bij haar. Blijkbaar voelt ze zich de avond vaak misselijk de laatste tijd. Ook dacht ze dat haar menstruatie gedaan was en stond ze vandaag op met een nogal donkere vlek, waardoor ze begint te stressen of dat wel normaal is. Kunnen haarklachten ook niet voorkomen door tekort aan slaap? Laatste tijd spendeert ze heel veel tijd aan haar kledinglijn en studies, waardoor ze amper tot bijna niet slaapt (zo'n 5-6uurtjes altijd)...

Nog iets. Ze ging naar een vriendin toe enkele dagen geleden die haar vertelde dat zij al abortus had gepleegd op haar 18de en het in eerste instantie niet eens doorhad dat ze zwanger was (uiteraard was er bij hen geen bescherming). Maar mijn vriendin overanalyseert dat en denkt direct aan 'wat als dat bij mij ook zo is'. Ik kan u verzekeren dat pil en condoom altijd juist worden gebruikt, kan haar angst ook niet gewoon liggen aan het feit dat dit nog allemaal zo nieuw is voor haar? Haar eerste keer, met mij dus, dateert van januari...

Ik zit er echt wel mee in omdat ik zelf wel weet dat wij alles zo safe mogelijk doen, maar toch heeft ze de voorbije maanden meermaals die angsten gehad en voor niets zwangerschapstesten aangekocht... Er bestaat toch niets safer dan 'condoom EN pil' haha :p?

Vriendelijke groetjes!

Reageren

Als je met pil en condoom zwanger raakt, ben je frontnews bij CNN. Kan dus niet. Ik denk dat die overdreven angst toch ergens anders vandaan komt. Ik denk dat ze daar toch al eerder last van heeft en ook met andere dingen

Reageren

Haha kunnen wij wel goed gebruiken als student, de fame! 😉 Ik neem dus aan dat deze symptomen allemaal gaan om stress dan... Hopelijk blijft het niet te lang duren, voor haar niet prettig maar voor mij ook niet. En laatste maanden is ze al heeeeel veel naar de dokter en/of tesstjes aangekocht toen ze angstaanvallen kreeg, dermee dat ik hier eens iemands mening of advies wou horen, kan niet blijven duren... Zeer bedankt Tandor!

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Double Dutch

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe