- &&16 juli 2017 om 15:48
Ik heb 2 dagen geleden onveilige seks gehad maar ik slik de pil. Ik slikte hem 1,5 week geleden door. Ik heb nu ineens een soort bruine afscheiding als ik naar de wc ga. Komt dit door de seks of wat is het anders en is het ernstig? Help.
8 reactiesReagerenJohn (moderator)
16 juli 2017 om 16:35Dat zou een doorbraakbloeding kunnen zijn die eraan komt. Niet zo raar als je de pil doorslikt. Als de bloeding doorzet, stop dan met de pil en last meteen een stopweek in.
Reageren&&16 juli 2017 om 22:35Oke. Ja ik word volgende week ongesteld. Dus ik ga niet nog een keer doorslikken. Dan is het goed tog?
ReagerenJohn (moderator)
17 juli 2017 om 00:05Ja hoor
Reageren&&19 juli 2017 om 21:32nog even een vraag. ik slik vandaag mijn laatste pil en dan heb ik mijn stop week. ik wil nu weer doorslikken want ik ga op vakantie en wil dan niet ongestelt zijn. kan dit? ondanks ik af en toe beetje bruine afscheiding heb. wil dan niet ongestelt zijn als ik op vakantie ga.
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2017 om 22:00Dus geen stopweek houden nu? Dat moet je zelf weten. Maar dan loop je het risico op een doorbraak bloeding…
Reageren&&19 juli 2017 om 22:02Wat houd dat in een doorbraak bloeding?
Reageren&&19 juli 2017 om 22:05ik heb namelijk nu 1 al doorgeslikt en wil dus nog 1x doen. als ik doorslik hoor ik toch geen bloeding te hebben?
ReagerenJohn (moderator)
19 juli 2017 om 22:40Nee, maar dat is dan dus een doorbraakbloeding. Dat kan met doorslikken wel eens voorkomen. Omdat je nu bruine afscheiding hebt, zou er dus wel een doorbraakbloeding kunnen ontstaan.
Een doorbraakbloeding is dus een bloeding buiten de stopweek tijdens het pilgebruik
Reageren