Zoeken Vraag het forum

help ik heb advies nodig

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • nienke

Hallo ik heb preciezer 1 maand geleden seks gehad met condoom en daarna heb ik de map gebruikt. Paar dagen na de map ben ik weer ongesteld geworden (bloedingen) en gister  (maandag) had ik ongesteld moeten worden maar dat is niet gebeurt. Dus ik ben over tijd maar komt dat doordat ik na de map weer ongesteld ben geworden of ben ik zwanger? Btw ik heb heel erg laat van mijn buik en mijn onderbuik is beetje dik.. Help

11 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat komt omdat je na de map een bloeding hebt gehad. Daardoor kan de menstruatie later komen of verschuiven.

Reageren
    Nienke

Oke dankjewel en weet je ook waarom ik zo erg last hebt van mijn buik heel.opgezwollen opgeblazen buik lijk net ofik echt zwanger ben

Reageren
    John (moderator)

Die vraag kan ik helaas ook niet beantwoorden, maar het zou door een naderende menstruatie kunnen komen

Reageren
    Nienke

Wanneer is het handig dat ik een test laat doen? Aangezien ik over tijd ben

Reageren
    John (moderator)

Je bent niet overtijd. Je moet rekenen vanaf de laatste bloeding…

testen kun je 2 – 2,5 week na de seks

Reageren
    Nienke

Zoals ik al zei ik heb de after pil genomen en paar dagen later ben in weer ongesteld geworden en ik zou maandag ongesteld moeten worden maar dat ben ik niet en vandaag ben ik opeens wel ongesteld geworden. Ben ik zeker dat ik niet zwanger ben of is er toch een kleine kans van wel?

Reageren
    John (moderator)

Zeer onwaarschijnlijk dat je zwanger bent

Reageren
    Nienke

Vrijdag ben ik ‘ongesteld’ geworden  maar helaas duurde dit 3 dagen en de laatste dag kwam er meer bruine kleur uit in plaats van rood. En tijdens mijn menstruatie heb ik heel erg last gehad van steken in m’n buik en aan de zijkant en ik maak me nu wel een beetje zorgen :(( terwijl het normaal 4/5 dagen duurt duurde het 3 dagen

Reageren
    John (moderator)

Een menstruatie hoeft niet altijd even lang te duren. Het zou nog een gevolg van de MAP kunnen zijn. Je hormoonstelsel is wel wat ontregeld door het gebruik van de MAP

Reageren
    Nienke

Kan ik alsnog een test laten doen? Of heeft dat geen zin meer

Reageren
    John (moderator)

Als je denkt zwanger te kunnen zijn, moet je een test doen.

Reageren
Reageer op: help ik heb advies nodig
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.