Psychopaat, narcist, wie ben ik?

Hallo,

Ik heb een ontdekking gemaakt. Eigenlijk wist ik dit al, maar nu negeer ik de signalen niet meer. Ik ben een narcist, een psychopaat en ik kan het niet accepteren dat ik zo ben, want ik doe er andere kwaad mee en ben hiervan bewust. Maar tegelijkertijd doet het me ook niks dat ik zo ben. Wellicht accepteren mensen mij hoe ik ben en zijn er ook bewust van, maar ik accepteer dat niet en dat gaat botsten. Ik vond het al zo raar dat ik weinig/geen contact had. Ik voel me belangrijker dan de rest, maar dat is niet zo, we zijn allemaal gelijk en verdienen net zo veel respect als mij. Ik ben geen slachtoffer, maar een dader in alles in legale handelingen. Ik ben geen crimineel of een moordenaar, maar heb hier afgelopen jaren wel vaak over nagedacht. Het kan me gewoon niks interesseren hoe iemand voelt, denkt of wie ze zijn, maar ik verwacht wel hetzelfde terug. En dat vind ik echt ziek van mezelf. Ik weet niet wat ik ermee moet doen. Ik heb contact met een psycholoog en volgens mij was hij hier ook mijn slachtoffer van. Terwijl hij mij gewoon helpt. Ik heb dit gemaild naar mijn psycholoog en ik heb morgen contact met hem. Maar ik ben bang dat niemand mij nu nog gelooft, omdat ik niet wist wat ik deed en ik heb er zelf geen controle meer in.

Dit bericht heb ik uit mijn gevoel getypt en niet meer aangepast om mezelf te corrigeren. Volgens mij blijf ik het ontkennen en tegelijkertijd spreek ik de waarheid. Heb ik gelijk om over wie ik ben?

Reactie

Daar kan alleen een psycholoog/psychiater over oordelen

Reactie
Reageer op: Psychopaat, narcist, wie ben ik?
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief