Zoeken Vraag het forum

Vrouw slaat zichzelf

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kees

Beste,
    Ik weet niet waar ik dit kwijt moet, want ik heb geen idee wat ik moet doen.

Mijn vrouw is emotioneel erg onstabiel. Wanneer ze emotioneel in de put zit is iedereen haar vijand. Ze moet alles alleen doen en niemand begrijpt haar. Wij (de kinderen en ik) zien deze “aanvallen” van ver aankomen en proberen alles te doen om ervoor te zorgen dat het niet gebeurd, maar helaas.

Tijdens deze “aanvallen” is ze verschrikkelijk onredelijk en is iedereen haar vijand. Ze haalt verschrikkelijk veel oude koeien uit de sloot en flipt op alles. Tot overmaat van ramp slaat ze zichzelf ook. En drinkt dan ook heftig. Naar ons is ze niet lichamelijk agressief, maar ze zegt wel rare dingen.

Ze heeft in het verleden veel meegemaakt qua onderdrukking enzo.

Ze heeft ook een medisch probleem waar ze erg mee zit maar dit gaat worden opgelost.

Wij weten echt niet meer wat we moeten doen. We zinn radeloos. We houden enorm veel van haar, maar het geeft zo ontzettend veel druk op het gezin dat wij het niet meer weten.

Ik ben al naar een huisarts geweest, maar die moet haar zien, en dat krijg ik niet voor elkaar. Ook gesprekken met een psycholoog zijn op niets uitgelopen.

Ik hoop echt dat er iemand is die ons wellicht een duwtje in de juiste richting kan geven.

Bedankt alvast.

Kees

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Je vrouw heeft blijkbaar een psychisch probleem. Het lastige is, dat ze hier zelf hulp voor moet zoeken. Via de huisarts. Behalve als ze een gevaar vormt voor zichzelf of haar omgeving. Dan kan de huisarts wel ingrijpen. Maar dat is dan een moeiljke weg…
    Maar wellicht zou de huisarts haar wel kunnen vragen naar de praktijk te komen vanwege het medisch probleem en dan proberen dat met haar te bespreken

Reageren
    Kees

Bedankt.

Ik ga toch weer eens contact opnemen met de huisarts, want het kan echt niet langer zo

Reageren
    John (moderator)

Succes en sterkte in deze moeilijk situatie

Reageren
Reageer op: Vrouw slaat zichzelf
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.