- Anoniem8 mei 2015 om 10:44
Hej allemaal, ben een meisje van 22 en heb al jaren last van hypochondrie. Laatste jaar is het wel nog vele erger geworden. Heb niet alleen de angst om zelf ziek re zijn ( denk zowizo dat ik wel iets heb altijd ) maar ook de angst dat mensen die ik graag zie rondom mij iets zrnstigs zouden hebben of krijgen. Zoek almijn klachten op internet op en kan soms uren zoeken op sites en ervan overtuigd zijn dat ik een bepaalde ziekte heb. Ik kan niet meer, moet hele tijd proberen niet aan te denken want ik raak in depressie. Durf zelf niet aan kindjes denken uit schrik ze met een ziekte door mij overgedragen op de wereld te zetten. Heb een goede relatie en dus alles om gelukkig te zijn en gezinnetje te starten maar ik ben heel mijn leven aan het vergooienmet piekeren. Mijn familie neemt mij niey meer serieus als ik weer eens met een klacht afkom. Ik ben op.. help aub wie herkent zich hierin? Zou zo graag met iemand praten die dit ook heeft.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
8 mei 2015 om 11:51lees eens de colomns over angst:
http://www.dokter.nl/dossiers/angsten en doe dan ook de angststoornistest.Praat er met je huisarts over en laat je verwijzen naar een psycholoog.
ReagerenAnoniem15 juni 2015 om 18:25Hey,
Jou beschrijving is identiek met mijn symptomen. Ik ben ook 22 jaar en leef nu al 1,5 jaar met deze angst. Elke dag denk ik dat ik ernstig ziek ben, alsof ik ga sterven. Ik ben zo ten einde raad. Ik ben ook bang om kindjes te hebben. Dit namelijk omdat ik denk dat ik ga sterven tijdens de bevalling. Daarnaast denk ik constant dat ik een hersentumor heb, hersenbloeding, hartaanval… Ik zoek ook alles op het internet. Wat me ook banger maakt natuurlijk. Ik vertrek binnen een week op reis met mijn vriend. Ik ben nu al een heel week vol met angst omdat ik denk dat ik ernstig ziek ga worden op reis. 🙁
Je bent niet alleen meid, echt niet.
Groetjes
ReagerenLisa23 maart 2019 om 21:43hey, ik loop ook al bijna 2 maanden met dit probleem. Ik zoek letterlijk alles op internet, kan wel uren zoeken en doordenken. Ik meet mijn hart telkens, mijn ademhaling. Ik voel telkens aan mijn hoofd of ik een bobbeltje heb en dat kan leiden tot een hersentumor. Ik begrijp je echt heel erg. Het is erg lastig, maar als je continu bezig bent vergeet je het wel even. Totdat je in bed ligt, nou dan begint alles…. ik voel je zo erg
Reageren