Hartoverslagen na sporten soms

Goedemiddag ben man van 30 jaar heb in me verleden veel angst gehad en hypochondrie na 5 jaar geen hartoverslagen gehad kwamen ze weer terug ben oktober 2024 voor de 2 e keer in me leven naar cardioloog geweest heb hartecho gehad alles was goed daarvoor 5 x ecgs gehad en daarvoor ook
    24 uur hartmonitor gehad alles goed kijk ik
    Heb niet elke
    Dag hartoverslagen het is meer sporadisch soms dagen achter elkaar daarna weken niet meer daarna weekje 3 x per dag x 5 weken daarna weekje rust komt en gaat maar ze zijn zo vervelend dat ik gewoon ook als ga fitness doen of fietsen beetje cardio soms slaat me hart over n zo'n sessie soms
    Niet op gegeven mmkent denk ik
    Waar blijft die maar overslaan en maakt me
    Of steeds angstig en kijk soms uit met sporte. Het stagneert me en heb deze onderzoek
    Ook in 2016 gehad ecg echo monitor toen was alles ook goed ik ben even ten einde raad

Reageren

Heb je veel stress of spanningen? Is er een stressvolle periode geweest voorafgaande aan het terugkomen van de klachten?
    Doe eens de test op
    https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/

Reageren

Beste Johan ja eerlijk gezegd 2 jaar lang zit ik
    Thuis na een depressie die hersteld is en sinds dien ben ik eindelijk terug gevallen en ook privé problemen afgelopen 2 jaar wat ik er ook bij wil zeggen is dat ik ook ben ik herstelt van me depressie sinds ik dat gehad heb niet echt meer de oude nog ben

Reageren

Eigenlijk * bedoelde ik niet eindelijk

Reageren

Had je de test ook gedaan die ik stuurde?

Reageren

Ja die heb net gedaan heb me best en score is 49

Reageren

Me best gedaan *

Reageren

Maar dat is dan wel een aanwijzing dat je hyperventileert. En dat zou je klachten wel kunnen verklaren. De vraag is dan wat de onderliggende oorzaak is.
    Is de angst/hypochondrie terug? De depressie? Of loop je wellicht tegen een burn out aan...
    Ik zou je willen vragen om ook de volgende test te doen, al is het maar om het te kunnen uitsluiten

https://www.dokter.nl/angststoornistest/

Reageren

Nee depressie is herstelt en had zelfs dwang die heb ik genezen met truffels alleen toen ik nog ocd had waren al die dingen die ik nu weer heb op achtergrond verdwenen en nu ocd weg is is dit er of is dat te ver gezocht burn out denk het niet

Reageren

Ik kan zo niet zeggen of er een link is met de OCD.

Wat de hyperventilatie betreft zou je naar een fysiotherapeut kunnen gaan voor ademhalingsoefeningen en spierontspanningsoefeningen.

Reageren

Oké bedankt voor u antwoord ja ga ik zeker doen alleen had tijdje het gevoel dat het daardoor lag ocd en depressie zijn verdwenen en deze klachten zijn ineens terug gekomen

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hartoverslagen na sporten soms

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe