- Anoniem13 februari 2015 om 17:40
Hallo iedereen!
Sinds een aantal maanden heb ik overslagen bij inspanning. Voor de zekerheid werd ik doorgestuurd naar de cardioloog. Die zag niets op het ecg (logisch, dat was in rust) maar hij wilde wel dat ik een hartecho liet maken, een 24uurs meting met een holter en een fietstest zou ondergaan. Dat heb ik nu gedaan. Op de fiets voelde ik de overslagen na enige tijd trappen opkomen. De verpleegkundige zag ze op het beeld verschijnen. Daarna kon ik naar huis gaan. Ik maak me nu heel veel zorgen want ik krijg pas over twee weken de uitslag. De verpleegkundige heeft de afwijking duidelijk gezien en keek ernstig. Ook vroeg de mevrouw van de echo of ik al meer wist.. Sturen ze dit direct door naar de cardioloog? Of bekijkt hij dit echt pas over 14 dagen?! Ik vind het maar akelig. Ik bedoel, dadelijk gebeurt er iets in die twee weken? Of zou de verpleegkundige me dan hebben terugverwezen? Herkent iemand deze klachten? Ik heb wel niet zo’n beste conditie..
Alvast bedankt! Groetjes a.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
13 februari 2015 om 20:21Als het zo ernstig was lieten ze je geen 2 weken wachten, maar hadden ze gelijk de cardioloog gewaarschuwd.
ReagerenAnoniem14 februari 2015 om 10:09Lief dat je reageert. Daar probeer ik me ook mee gerust te stellen. Vind het wel erg spannend allemaal:-(. Herken je mijn klachten trouwens? Ik durf nu niet eens meer te gaan sporten..
ReagerenJohn (moderator)
14 februari 2015 om 13:18Een hartritmestoornis hoeft niet perse gevaarlijk of ernstig te zijn. Maar om daar iets over te zeggen zal het toch verder onderzocht moeten worden. Je hebt de nodige testen gedaan, maar zult even moeten afwachten wat de conclusie van de cardioloog is. Sporten zou ik even niet doen, niet alleen voor de overslagen maar ook voor de onrust die de overslagen bij jou veroorzaken.
ReagerenAnoniem13 april 2015 om 18:26Hoe is het voor de rest gegaan? Wat was de uitslag? Ben heel benieuwd!
ReagerenAnoniem17 april 2015 om 20:16Lijkt op een av block, wat niet levensbedreigend is, wel lastig.
Reageren
Vorig is het bij mij ook geconstateerd.wat heeft geresulteerd in de plaatsing van een pacemaker.
Ben benieuwd wat het bij jou is?
Groet HildeAnoniem8 mei 2015 om 18:58En is de uitslag er inmiddels? Ben benieuwd, heb ook sinds 5 wkn overslagen, voornamelijk als ik beweeg. In rust is het minimaal. Heb ook testen gedaan en bloed laten prikken, maar moet nog 3 wkn wachten op de uitslag.
Reageren