Zoeken Vraag het forum

Hartoverslagen tijdens inspanning

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo iedereen!

Sinds een aantal maanden heb ik overslagen bij inspanning. Voor de zekerheid werd ik doorgestuurd naar de cardioloog. Die zag niets op het ecg (logisch, dat was in rust) maar hij wilde wel dat ik een hartecho liet maken, een 24uurs meting met een holter en een fietstest zou ondergaan. Dat heb ik nu gedaan. Op de fiets voelde ik de overslagen na enige tijd trappen opkomen. De verpleegkundige zag ze op het beeld verschijnen. Daarna kon ik naar huis gaan. Ik maak me nu heel veel zorgen want ik krijg pas over twee weken de uitslag. De verpleegkundige heeft de afwijking duidelijk gezien en keek ernstig. Ook vroeg de mevrouw van de echo of ik al meer wist.. Sturen ze dit direct door naar de cardioloog? Of bekijkt hij dit echt pas over 14 dagen?! Ik vind het maar akelig. Ik bedoel, dadelijk gebeurt er iets in die twee weken? Of zou de verpleegkundige me dan hebben terugverwezen? Herkent iemand deze klachten? Ik heb wel niet zo’n beste conditie..

Alvast bedankt! Groetjes a.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als het zo ernstig was lieten ze je geen 2 weken wachten, maar hadden ze gelijk de cardioloog gewaarschuwd.

Reageren
    Anoniem

Lief dat je reageert. Daar probeer ik me ook mee gerust te stellen. Vind het wel erg spannend allemaal:-(. Herken je mijn klachten trouwens? Ik durf nu niet eens meer te gaan sporten..

Reageren
    John (moderator)

Een hartritmestoornis hoeft niet perse gevaarlijk of ernstig te zijn. Maar om daar iets over te zeggen zal het toch verder onderzocht moeten worden. Je hebt de nodige testen gedaan, maar zult even moeten afwachten wat de conclusie van de cardioloog is. Sporten zou ik even niet doen, niet alleen voor de overslagen maar ook voor de onrust die de overslagen bij jou veroorzaken.

Reageren
    Anoniem

Hoe is het voor de rest gegaan? Wat was de uitslag? Ben heel benieuwd!

Reageren
    Anoniem

Lijkt op een av block, wat niet levensbedreigend is, wel lastig.
    Vorig is het bij mij ook geconstateerd.wat heeft geresulteerd in de plaatsing van een pacemaker.
    Ben benieuwd wat het bij jou is?
    Groet Hilde

Reageren
    Anoniem

En is de uitslag er inmiddels? Ben benieuwd, heb ook sinds 5 wkn overslagen, voornamelijk als ik beweeg. In rust is het minimaal. Heb ook testen gedaan en bloed laten prikken, maar moet nog 3 wkn wachten op de uitslag.

Reageren
Reageer op: Hartoverslagen tijdens inspanning
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.