Spiertrekkingen en extreme angst

Hallo, ik weet het even allemaal niet meer, ik voel me zo angstig en bang en toen ik wat dingen wou gaan opzoeken (ik zou het niet mogen doen) kwam ik dit forum tegen...
    Al zo lang als ik mij kan herinneren ben ik angstig...de ziektes die ik in mijn hoofd al allemaal gehad heb kan ik op mijn twee handen niet meer tellen... Ik ben hiervoor enkele jaren terug in behandeling geweest en sta nu terug al twaalf maand op de wachtlijst om opnieuw met therapie te starten...maar ik trek het niet meer nu...ik heb nl al een paar maanden last van spiertrekkingen eerst was het in mijn hand dan overal in mijn lichaam nu vooral in mijn benen... En ik ben dus bang om een enge spierziekte te hebben... Gelukkig stuurde mijn huisdokter mij wel door naar de neuroloog... En nog meer geluk de neuroloog nam mijn klachten ook ernstig... Ik ben dus een vijf tal maand geleden volledig door alle onderzoeken gegaan en die bleken allemaal in orde te zijn... Nu heb ik de indruk dat die trekkingen heviger geworden zijn en begin ik mij echt extreem veel zorgen te maken dat er iets over het hoofd gezien is ofdat na de onderzoeken die enge ziekte toch begonnen is... Maak ik mij onterecht zorgen en kan dit echt allemaal door stress komen dat ik dit 24/7 voel of moet ik mij toch terrecht zorgen maken... Ik moet sowieso wel elk jaar terug gaan naar de neuroloog omdat hij 2 witte stofletsels gevonden heeft op mijn mri van de hersenen en dus moet ik altijd een MS procedure doorgaan... Maar ms is hoe erg ook dus niet mijn grootste angst...help!!

Reageer

Als je iets ernstigs mankeerde had de neuroloog dit wel gezien. Ik heb zelf ook ziekteangst dus ik weet hoe gek je jezelf kunt maken maar je moet toch een beetje vertrouwen hebben in de arts

Reageer

Geloof mij ik probeer dat ook ze...het is alleen niet zo simpel...die eerste weken ben je idd een beetje gerustgesteld en dan slaat de twijfel weer toe... En dan nemen de symptomen weer toe... En voor je het weet zit je weer in die neerwaartse spiraal van angst en piekeren... Ik vroeg mij gewoon af of angst die symptomen zo sterk kan versterken... Klinkt mss heel raar maar als ik iets lees dan heb ik daar de volgende dag ook echt last van...

Reageer
Reageer op: Spiertrekkingen en extreme angst
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief