Hypochondrie en PDS

Dank je wel!

Reageren

Sinds een aantal maanden heb ik last van paniekaanvallen. Dat was overdag en ook 's nachts. Sindsdien slaap ik niet meer goed, ik kan niet meer doorslapen. Daardoor ben ik moe. Daarnaast heb ik volgens mij dokter PDS, maar nu voel ik sinds een aantal weken ook linksonder in mijn buik een bepaald oncomfortabel gevoel wat wel minder wordt na het poepen. Ik poep wel een stuk vaker nu wat voorheen niet zo was. Ontlasting ziet er normaal uit. Een paar weken geleden was dat heel erg donker en had ik ook maagklachten. Bloed laten afnemen maar dat liet geen tekort aan bloedcellen zien en dus geen inwendige bloeding. Toch zit ik er nogal mee, maandag heb ik een afspraak bij de psycholoog. M'n buik in het algemeen voelt nogal geïrriteerd, voornamelijk onderbuik. Heb ook veel last van mijn onderrug. Ik ben de hele tijd bang voor ziektes zoals darmkanker. Liefst zou ik een scan of iets willen wat mij meer zekerheid geeft, maar daar gaat de huisarts natuurlijk nooit meer instemmen. Die heeft al een paar keer gevoeld, maar ik ben bang dat de dokter een fout maakt.

Reageren

Als aanvulling: ik ga dus naar de psycholoog voor mijn hypochondrie, omdat ik heel veel Google en dergelijke. Daarnaast ook veel last van winderigheid. Ben ook 1-1,5kg afgevallen maar weet niet of dat door de stress/angst komt of andere factoren. Ik ben bang dat als ik straks veel ben afgevallen en andere klachten krijg die niet meer bij PDS horen, het allemaal al te laat is.

Reageren

Niet onbelangrijk: ik ben een man van 28 jaar.

Reageren

Dat je bang bent dat de huisarts een fout maakt, is een gevolg van je angststoornis. Dat moet je dus met de psycholoog bespreken

Reageren

Maar zijn die klachten normaal zo lang?

Reageren

Er zal iets aan de onderliggende problematiek moeten worden gedaan. En zolang daar niets aan wordt gedaan, kunnen de klachten dus ook blijven

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Hypochondrie en PDS

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe