hypochondrie, mijn toekomst?

Hallo,

Ik ben een meisje van 20 jaar.
    En heb eigenlijk een best goed leven.
    Al bijna 3 jaar weer een vriend en dolgelukkig,
    Zo gelukkig dat ik met hem wel toekomst zie.
    Samen kindjes krijgen, trouwen en samenwonen!!
    Jammer genoeg ben ik soms beetje bang en op dit moment dat ik een SOA heb.
    Niet van hem, maar van iemand van 3.5 geleden.. Wel met diegene over gehad en hadden geen SOA!
    Hoe komt het dan dat ik ineens bang ben SOA te hebben.. Komt dat door dat ik nu een toekomst beeld zie en bang dat ik dat niet zal kunnen??
    Ik weet het klinkt allemaal erg raar en je zal misschien wel zeggen ga naar de dokter voor een test.
    Maar dan weet ik gegarandeert dat mijn ouders erachter komen en dan ben ik helemaal goed de sjaak. Want waarom gaat hun dochter een SOA test afnemen!!!
    het klinkt misschien totaal niet als hypochondrie, want ik heb andere stukken gelezen en dat is allemaal stuk heftiger. Ben ook niet specifiek bang voor ziekte's ondanks dat ik nu wel goed in de war ben.
    Ik ben trouwens ook ongesteld geworden toen ik al halve wege de pil was. Ik slik de pil al zo'n 5 jaar!!! en nog nooit gehad. Kan dit ergens mee te maken hebben, SOA? Stress?
    Ook ben ik omdat ik nu een perfect toekomst beeld voor me heb, bang dat ik het niet zal halen vanwege de dood. Niet specifiek door een ziekte ofzo maar gewoon bang dat ik dat allemaal mis loop.
    Ik weet zelf dat onzin is en het vast niet gebeurd en denk er gelukkig ook niet 24/7 aan.

Kunnen jullie mij misschien raad geven. Ik ben nu zelf in een hele nuchtere bui en maak me op dit moment niet druk. Vaak als ik alleen ben voor het slapen gaan dan ga ik zitten piekeren. Ik ben toch wel benieuwd naar jullie idee.

Alvast bedankt

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: hypochondrie, mijn toekomst?

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe