- Adri8 januari 2019 om 16:48
Ben 34jr en bang voor iets ergs in mijn lijf ik hen constant met mijn lichaam bezig. Denk constant dat ik een enge ziekte heb bij bultjes of beetje bloed ophoesten wordt er gek van wat kan ik er aan doen ben dan ook iemand die gelijk maar gaat googlen
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 00:17Ik denk dat het goed om deze angsten met je huisarts te bespreken en een verwijzing te vragen voor een psycholoog
ReagerenNatascha9 januari 2019 om 21:05Hoi ben ik weer,
Toch maar een bezoek gebracht aan de huisarts.
Ik zit continu met mijn gedachten bij mijn aambeien e heb daardoor de hele dag een vervelend drukkend gevoel in mijn anus. Om gek van te worden.
Huisarts heeft inwendig onderzocht ( Anus) en voelde niks raars.
Buik voelde ook echt soepel.
Aambeien doen niet echt pijn maar af en toe wel wat bloed bij ontlasten.
Kan de druk die ik de hele dag voel echt van de aambeien zijn?
Doordat ik dus vaak het gevoel heb dat ik naar het toilet moet pers ik de aambeien ook naar buiten en voel ik ze ook echt zitten.
Ik maak me toch zorgen dat het druk gevoel door iets anders komt of ligt het echt aan de aambeien’?
Ik heb ook een beetje last van wat dunnere ontlasting en Moet nu ook iets vaker naar het toilet.
Normaal gesproken een x per dag.
Een bezorgde hypochonder.
ReagerenJohn (moderator)
9 januari 2019 om 23:58Het druk gevoel zal toch voor komen omdat je er de hele dag mee bezig bent en voortdurend in gedachten aan het “voelen bent of er nog wat te voelen valt van druk. M.a.w. je veroorzaakt een groot deel van de klachten zelf
ReagerenNatascha10 januari 2019 om 00:34Ik weet dat je gelijk hebt.
Heb deze klachten al lang maar voorheen nooit veel aandacht aan geschonken.
Nu idd de hele dag mee bezig.
Erg vermoeiend.
Ik ga proberen om er geen aandacht meer aan te geven.
Bedankt !
ReagerenNatascha10 januari 2019 om 00:38Ik heb nog een vraag die ik misschien niet hier kan stellen maar ik kan het proberen.
Ik wil vanwege mijn angstfobie liever niet aan de antidepresiva en zoek dus iets op natuurlijke basis. Iets wat ook gebruikt mag worden als je medicijnen slikt. Een soort van serotine booster. Enig idee of zoiets te krijgen is?
Alvast bedankt
ReagerenJohn (moderator)
10 januari 2019 om 00:48Een serotonine booster, als dat er al zou zijn, is toch niet het juiste middel bij een angststoornis.
Reageren