- Toontje7 juni 2018 om 15:31
Ik ben 58 jaar een echte hypochonder en sta daarvoor ook onder behandeling van een psycholoog.
Na 3 maanden mezelf niet te hebben gewogen (angst voor afvallen) heb ik mezelf vandaag weer eens gewogen.
In 3 maanden 1,5 kg kwijt.
Nu moest ik wel afvallen van de huisarts (1,76 en 87 kg) maar toch maak ik me weer zorgen. Ik heb verder geen enkele klacht alleen dit. Mijn vrouw koopt minder koek en snoep, ik wandel twee keer per dag 10 min met de hond. is dit nu iets om me zorgen te maken?
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 juni 2018 om 15:33Nee dat is zeker niets om je zorgen over te maken!!! Wes blij dat je wat gewicht verliest.
ReagerenAlias26 juni 2018 om 12:53Een mens kan door vocht zelfs op 1 dag meer dan een kilo schelen. Niets om je zorgen over te maken!!
Wil je nog gezonder leven? Probeer van de 10 minuten 15 minuten te maken.
Angst is ireeel en daarom ook zo vervelend want het voelt zo echt, maar probeer naar de feiten te kijken. Je hebt meer kans om iets ‘engs’ te krijgen als je niet afvalt, als de dokter dat heeft aangegeven (dat je moet afvallen). Stel kleine doelen voor jezelf om dat te bereiken. Je bent al goed op weg door niet te snoepen en stukjes te wandelen!! De kans dat je iets engs krijgt, neemt dan alleen maar af!! Ga zo door 🙂
Reageren