Zoeken Vraag het forum

overgeven na eten

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lizzy

Beste,

Ik wek al een paar weken braaksel op na het eten. In begin was dit af en toe, maar nu soms elke dag. Dit is vaak als ik het idee heb dat ik teveel gegeten heb, en omdat ik dan bang ben om aan te komen, spuug ik het weer uit. Ik heb overigens een normaal gewicht ( 55 kg bij 1m67), en wil niet afvallen, maar ben gewoon bang om aan te komen.

Nu heb ik vaak last van misselijkheid, maagklachten, en soms korte duizeligheid. Ik moet er wel bij zeggen dat ik escitalopram gebruik tegen depressie, maar voel mij al wat beter op dat vlak. Ik dacht dus eerst dat die klachten bijwerkingen waren van dit medicijn, maar nu denk ik dat het misschien door het frequent overgeven komt.

Ik ben overigens 20-jaar

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

dat zal inderdaad door het overgeven komen. Maar het is dus wel een eetstoornis. Ga hiermee naar de huisarts voor professionele hulp

Reageren
    lizzy

Kan er al iets beschadigd zijn? Ik heb veel last van misselijkheid, buikpijn en flatulentie. Dit is zeer vervelend, kan ik er zelf iets aan doen?

Alvast bedankt!

Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Je moet in ieder geval stoppen met braken en toch maar naar de dokter gaan

Reageren
Reageer op: overgeven na eten
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.