Smetvrees op mijzelf

Hallo mensen, ik heb enorme smetvrees op mijzelf. Ik slik nu sinds een maand weer anti-depressiva, was er net 4 maanden vanaf, maar moet er toch weer aan, nu andere. Ik had eerst citalopram en nu heb ik sertraline. Ik weet dat het weer beter word, maar op dit moment word ik er gek van. Ik ben zo bang dat mijn huid vies word, door aanraking van buitenaf en vooral dat het als ik ga slapen dat het dan ook in mijn bed terechtkomt. Die verschoon ik 1 keer per week op zondag meestal. Om de dag douche ik en soms wel elke dag. Maar mijn huid lijkt erg droog te worden door de sertraline, dus als ik elke dag douche, krijg ik een hele schale huid en heel veel jeuk. Plus dat ik dan moet smeren met bodylotion in de winter. Liever niet, maar het is ff niet anders. Ook zweet ik heel snel, dan voel ik me ook heel vies. Een oud vriendin van mij zei ooit, dat het gaat stinken, maar ik denk dat het dan gelijk gaat stinken. Wat natuurlijk onzin is, maar dat zit in mijn hoofd en krijg dat er dan maar eens uit. Ik ben nu ook weer in therapie, maar ik wil een andere therapeut, want deze helpt niet. Dus dat ga ik dan ook aangeven en van de huisarts moet ik 1 keer per week therapie en dat is nu maar 1 keer per 2 weken. Dit wilde ik graag ff kwijt.

Reageren

Moderator: Peter (huisarts)

Reageer op: Smetvrees op mijzelf

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 2 MB

Voeg nog een bestand toe