Zoeken Vraag het forum

depressie bij mijn vriendin. Wat moet ik doen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • De radelose

hoi,

ik ben zelf ooit depressief geweest, i guess. Ik wilde niet meer, sneed, huilde alleen amar of was extreem boos, of moe.Maar door medische hulp en hulp zoeken bij ouders en leraren ben ik weer oke, met afentoe kleine terugvallen.

maar ik heb een probleem, mijn vriendin is ook depressief, nog niet zo lang, maar toch.

ze weigert medische hulp

haar ouders weten het niet

alleen ik en nog iemand.

en het gaat slecht. Ze snijd enzo. Maar ze zegt dat het goed gaat, terwijl ze nog geen tien uur geleden een mes ofzo in haar heup gezet heeft. Ik ben radeloos, ik kwam er bovenop door al die steun maar het voelt alsof zij alleen maar bergfwaarts gaat.

ik denk ook dat ze op het idee kwam van snijden op sociale media zoals instagram, waar dingen zoals depressie, zelfmoord, en vooral zelfpijning tegenwoordig zo enorm verheerlijkt worden.

Als je tot zo ver hebt gelezen ben ik zo dankbaar en hoop ik dat je iets weet.

Xx het radeloze, 14 jarige meisje dat helemaal de draad kwijt is.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Zeg haar drt ze hulp moet zoeken of dat je anders toch met haar ouders moet bespreken

Reageren
    Maykie

Heee,

Ik ken dat gevoel heel erg. Mijn enige twee beste vriendinnen zijn ook depressief. En het is inderdaad heel lastig om zoiets aan te moeten zien. Misschien moet je het samen met haar aan haar ouders vertellen, zoiets is het beste wat je kan doen op dit moment aangezien niemand het weet. En zo hoeft ze het in ieder geval niet alleen te doen. Zodra haar ouders het weten zal het makkelijker zijn voor haar en ook voor jou. Dan kunnen haar ouders haar ook helpen en ben je niet de enige. Wat bij mij vaak gebeurt is dat mijn vriendinnen vaak bij mij aankloppen om hun hart te luchten, wat heel zwaar is voor mij omdat ik er zelf ook depressief door wordt. Probeer dat laatste dus vooral te voorkomen, al helemaal nu het goed met je gaat! Maar laat haar sowieso niet vallen, dan komt het niet goed. Ik hoop dat je hier iets mee kunt!!

Reageren
Reageer op: depressie bij mijn vriendin. Wat moet ik doen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.