Ik zit met een akelig probleem waar ik nu inmiddels twee jaar mee kamp. Mijn schoonvader is toen overleden en daarna is het werk, wat ik toen nog deed, me te veel geworden. Na een half jaar heb ik ontslag genomen omdat mijn werkgever zo door bleef zeuren dat ik weer aan de slag moest en ik daar niet toe in staat was. Maar helaas zit ik nu nog steeds met depressieve klachten. Soms gaat het een dag beter, dan krijg ik weer zin om dingen te ondernemen, maar de dag daarop kan dan weer slecht zijn. Daarom kom ik tot niets. Op goede dagen solliciteer ik en als ik dan op een slechte dag op sollicitatiegesprek moet komen ben ik daar dan weer niet toe in staat. Ondanks mijn zeer negatieve gedachten doet de huisarts niets. Ik ben daar al een paar keer naartoe geweest. Zij knikt alleen begrijpend en daarna laat ze me in de steek. Wat haar betreft kan ik net zo goed tegen een boom rijden met mijn auto. Omdat mijn klachten zo wisselend zijn ziet ze er geen ziektebeeld in. Voor mij is dit heel frustrerend omdat ik op goede dagen echt wel weer wil, terwijl ik op andere dagen totaal in paniek kan raken als ik iets moet. Als er geen druk is gaat het wel beter met me, maar ik kan zo toch niet lang meer doorgaan. Kleine stapjes maken heb ik al geprobeerd, maar dat helpt tijdelijk. Zit er dan echt niets anders meer in dan naar een psycholoog?