- Anne25 mei 2011 om 16:40
Ik heb ontzettende last van paniekstoornissen en heb het altijd benauwd en denk vaak dat ik dood ga. Nu slik ik al oxazepam, maar omdat het zo verslavend is, heb ik het nu al 3 weken niet geslikt. Heeft iemand misschien ervaring met GABA als natuurlijke angstremmer?
Alvast bedankt voor jullie reaties.
Groetjess
4 reactiesReagerenAngela24 december 2011 om 17:06Ik ben er zelf vandaag mee begonnen omdat ik een enorm stressgevoel ervaar in mijn lijf. Angstgevoelens, maag-buikklachten enz. Ik kan er dus nog niet veel over vertellen, maar na 1 ingenomen te hebben merk ik nog niet veel van de werking zoals oxazepam dat wel heeft.
ReagerenAnoniem118 maart 2013 om 12:52Lees ook:
Gordelroos VS GABA?
http://www.dokter.nl/forum/Huid-haar/209112-gordelroos-VS-GABA.htmlGaba door de bloed-hersenbarriere
Reageren
http://www.dokter.nl/forum/Hersenen-zenuwen/331168-Gaba-door-de-bloed-hersenbarriere.htmlMarian25 april 2023 om 14:31eind januari begonnen uit het niets ‘s nachts de eerste paniek aanvallen, echt door angst overspoeld. Lag daardoor vaak trillend in m’n bed. Ook overdag begonnen de paniek aanvallen zich steeds meer te manifesteren. Kreeg daarvoor Oxazepam voorgeschreven door de huisarts, maar ik had al snel door dat ik daarmee in een vicieuze cirkel terechtkwam en besloot om hiermee te stoppen.
Ik ben me vooral gaan richten op op ademhalingsoefeningen en meditatie en wandelen. Daarbij passie flora capsules en na het eten ‘s avonds magnesium ( evt magnesium voetbad) en een uur voor het slapen neem ik Gaba (plantaardig supplement). Ben nu een aantal weken verder en de paniek aanvallen zijn bijna nihil. Voel me stukken beter.
Ik ben blij dat ik heb doorgezet om met de Oxazepam te stoppen. Deze supplementen helpen daar boven verwachting goed bij.kijk je angst in de ogen, je overleefd echt elke paniek aanval,en stop met die Oxazepam.
ReagerenAnneke1 februari 2024 om 08:29Ik heb voor het eerst gaba genomen afgelopen nacht en heb de hele nacht wakker gelegen met systolen (hartkloppingen). Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? Ik durf ze nu niet meer te nemen ….
Reageren