Zoeken Vraag het forum

Iemand ervaring met GABA als angstbestrijder

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anne

Ik heb ontzettende last van paniekstoornissen en heb het altijd benauwd en denk vaak dat ik dood ga. Nu slik ik al oxazepam, maar omdat het zo verslavend is, heb ik het nu al 3 weken niet geslikt. Heeft iemand misschien ervaring met GABA als natuurlijke angstremmer?

Alvast bedankt voor jullie reaties.

Groetjess

4 reacties
    Reageren
    Angela

Ik ben er zelf vandaag mee begonnen omdat ik een enorm stressgevoel ervaar in mijn lijf. Angstgevoelens, maag-buikklachten enz. Ik kan er dus nog niet veel over vertellen, maar na 1 ingenomen te hebben merk ik nog niet veel van de werking zoals oxazepam dat wel heeft.

Reageren
    Marian

eind januari begonnen uit het niets ‘s nachts de eerste paniek aanvallen, echt door angst overspoeld. Lag daardoor vaak trillend in m’n bed. Ook overdag begonnen de paniek aanvallen zich steeds meer te manifesteren. Kreeg daarvoor Oxazepam voorgeschreven door de huisarts, maar ik had al snel door dat ik daarmee in een vicieuze cirkel terechtkwam en besloot om hiermee te stoppen.
    Ik ben me vooral gaan richten op op ademhalingsoefeningen en meditatie en wandelen. Daarbij passie flora capsules en na het eten ‘s avonds magnesium ( evt magnesium voetbad) en een uur voor het slapen neem ik Gaba (plantaardig supplement). Ben nu een aantal weken verder en de paniek aanvallen zijn bijna nihil. Voel me stukken beter.
    Ik ben blij dat ik heb doorgezet om met de Oxazepam te stoppen. Deze supplementen helpen daar boven verwachting goed bij.

kijk je angst in de ogen, je overleefd echt elke paniek aanval,en stop met die Oxazepam.

Reageren
    Anneke

Ik heb voor het eerst gaba genomen afgelopen nacht en heb de hele nacht wakker gelegen met systolen (hartkloppingen). Zijn er meer mensen die dit hebben ervaren? Ik durf ze nu niet meer te nemen ….

Reageren
Reageer op: Iemand ervaring met GABA als angstbestrijder
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.