- Hypo6 december 2010 om 10:36
ooit gebeten door een dier, me inlaten enten
nu loop ik bij ieder dier dat ik zie de angst dat die rabies heeft
ik kan er niks aan doen
bijv een baby katje toont normaal gedrag maar zet graag nagels overal in en kauwd overal aanik denk gelijk oohjee
echt een schattig baby katje
maar ik ben toch als de dood dat die iets heeftnogmaal toont normaal gedrag heb mijn inentingen maar dan nog been je niet 100 procent safe
het is trouwens in azie en niet in nederland
5 reactiesReagerenLara6 december 2010 om 11:08Nee, niet 100 % safe.
De realiteit is dat het leven risico’s met zich meebrengt. Dat geldt voor jou en voor iedereen.
Welcome, this is life…“Ik kan er niks aan doen”. Werkelijk ?
Reageren
Misschien dat je er eens anders tegen aan kan gaan kijken i.p.v. te blijven rondcirkelen in je angst. Vergeet niet te genieten van al het moois dat het leven je biedt. Zoals dat kleine spelende schattige katje. Geniet van het moment en laat het niet verstieren door irreële angst. Such a waste !Hypo6 december 2010 om 14:05u heeft gelijk maar volgensij is er geen kans dat het katje het virus heeft
sinds ik die info las denk ik nu bij elk dier uitkijken niet aankomen
maargoed u heeft gelijk itss life
ReagerenLara6 december 2010 om 21:56Men lijdt het meest door het lijden dat men vreest.
Bang voor ziekte, bang voor dood. Dat we dood gaan is een vaststaand natuurlijk gegeven, waar we niks aan kunnen veranderen. Ik denk dat het pas echt eng wordt als ik als enige zou blijven leven.
Als je ooit eens wat overkomt, so be it ! Dat zie je dan wel weer wanneer het op je pad komt. Maar leef voordat je leven daadwerkelijk voorbij is !
Knuffel het katje, geniet van haar zachtheid en liefelijk gespin. Het zou zo jammer zijn voor jou èn voor dat katje, als jij je door angst zou laten leiden (als het risico zo inimini klein is) en jezelf dit genot zou ontnemen.
Good luck to you !!!
ReagerenDaniel11 december 2012 om 03:41Ik vind dat iedereen het hier wel erg veel weggerelativeert. Ik weet niet in welk land dit is, maar rabies eist in Azie véél doden en het is echt niet zo dat men er bij een jong babykatje zonder meer van uit kan gaan dat het niet rabide is. Zekere voor het onzekere nemen.
PS Tenzij het uiteraard om een bekende en gevaccineerde kat gaat.
ReagerenQuote11 december 2012 om 10:25