- Dera14 juli 2026 om 23:15
Goedenavond,
Ik ben 23 jaar oud en heb vanaf de basisschool al last van angst als het gaat om reizen. Dit is een lange tijd bestempeld als heimwee, maar later bleek hier toch meer achter te zitten. Als er een vakantie/groot uitje op de planning staat heb ik geen eetlust, heb ik hele heftige gedachten en geef ik in het ergste geval over.
De klachten waren een lange tijd weg, omdat ik geen vakanties meer had staan. Helaas is de angst op een andere manier teruggekomen….
Na het afronden van mijn bachelor opleiding ben ik voorgelogen door een organisatie en heb ik met een hele agressieve doelgroep moeten werken waar ik me onveilig voelde. Ik ben na 2 dagen met veel angst en paniek met dit werk gestopt.
Nu (2 weken na het voorval) ben ik aan het solliciteren naar een ander soort baan en ik merk dat de angst die ik normaal gesproken alleen bij vakanties had, nu ook hieraan is gekoppeld. Als ik denk aan werken of het voeren van de gesprekken word ik al misselijk. “Wat als het nu weer misgaat en ik nooit een baan vind en alles voor niks hebt gedaan”.
Ik voel me alsof ik continu met een leeuw aan het vechten ben en ik weet niet wat ik moet. Ik eet amper en heb veel huilbuien.
Vergelijkbare ervaringsverhalen of tips zijn meer meer meer dan welkom!