- Anoniem27 februari 2018 om 18:28
Hallo,
Ik ben een 18 jarige jongen. Ik heb sinds een maand of 2 erg veel moeite met voeding. Ik heb vrijwel nooit zin in eten. Wanneer ik er wel zin in heb gaat dit direct over wanneer ik het eten ruik of proef. Ik word dan om één of andere reden misselijk, hierdoor krijg ik het gewoon niet weg. Ik heb ook het gevoel dat ik elke dag een klein beetje misselijk ben, ik zit hier zelf best mee omdat ik toch graag goed en voldoende wil eten, terwijl mijn lichaam het niet schijnt te willen.
Wanneer ik geblowd heb komt mijn eetlust wat meer terug, maar dat werkt ook niet altijd. Ik ben nu even overgestapt op ontbijtdrink om iniedergeval te zorgen dat ik een goede basis heb. Dit werkt een stuk beter dan eten, maar het is voor mij geen permanente oplossing. Als ik zie hoe het 2 maand geleden ging en hoe het nu gaat, ben ik bang dat ik straks serieuze problemen ga krijgen met mijn lichaam en gedachten.
Ik ben al van plan de huisarts even in te lichten als dit eerdaags niet beter gaat, maar heeft iemand hier ervaring met dit, of iets soortgelijks? Of heeft u een idee wat dit misschien kan zijn, of wat hiervan de oorzaak kan zijn? Ik hoor het graag!
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 februari 2018 om 18:58Hoe vaak en hoeveel blow je?
ReagerenCatootje28 februari 2018 om 08:38blowen zorgt voor ontregelingen in je neurotransmitters en kan je eetlust verstoren. Drugs zorgen ook voor tekorten aan diverse voedingsstoffen in je lichaam, waaronder magnesium.
Reageren
Bij gebrek aan eetlust kan het nog uitmaken wàt je eet. Beste is om te zorgen voor complexe koolhydraten, voldoende eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Is ook beter voor de aanmaak van allerlei hormonen en neurotransmitters, die onder meer je eetlust reguleren.
Tekorten aan allerlei voedingsstoffen, zoals magnesium en vitamine B kunnen ook zorgen voor een gebrek aan eetlust.
Beste is dus om niet te blowen, te zorgen voor evenwichtige voeding en wat extra voedingsstoffen.
Hulp zoeken kan raadzaam zijn. Niet alleen vanwege je eetlust maar vanwege het blowen en achterliggende oorzaken waardoor je bent gaan blowen.