- Andreas14 november 2012 om 08:52
Hallo
Ik ben Andreas, 18 jaar en student aan de universiteit.
Sinds iets meer dan een jaar ben ik erg heftig gaan reageren op stress/angst. Ik was heel de dag door misselijk, maar naarmate de dag vorderde zwakte het af. ’s Ochtends moest ik bijna elke dag overgeven en tegen de avond ging het weer goed met me.
Ik ben aanzienlijk veel gewicht verloren wat ik heel spijtig vond want ik kom van ernstig ondergewicht en wil hier niet opnieuw naar toe gaan.
Ik heb geleerd mijn spanningen onder controle te houden en ik was een maand lang verlost van mijn klachten. Maar twee dagen geleden gebeurde er weer een moment met enorm veel spanning. Al deze spanningen zijn op het vlak van relaties, ik ben er erg gevoelig in.
Sinds dat voorval voel ik me weer ziek. Ik krijg geen hap door m’n keel en moet weer overgeven. Ik ben ervan overtuigd dat ik dit weer kan overwinnen maar toch had ik enkele vragen hierover:
Hoe komt het dat spanning zo’n grote impact heeft op me? Het is toch niet normaal dat ik door een stom voorval me helemaal ziek voel? Wat gebeurt er in mijn lichaam, en wat veroorzaakt mijn misselijkheid?
En kan ik hier iets tegen doen?Groetjes
Andreas6 reactiesReagerenE.14 november 2012 om 21:27Kennelijk is je stress-as wat op hol geslagen. Leg dit probleem aan je huisarts voor. Dit is goed te behandelen met anxiolytica.
Veel succes gewenst.
ReagerenAdreas15 november 2012 om 17:10Bedankt voor je reactie E.
Heb je hier zelf al ervaring mee gehad?
Reageren
En is dit ook op te lossen zonder de tussenkomst van medicijnen?Mara15 november 2012 om 17:50Hai, ik zou zeker niet meteen naar medicijnen grijpen, maar eerst met een psycholoog praten en desnoods een cursus assertiviteit gaan volgen…
ReagerenQuote15 november 2012 om 17:52Stichting Anorexia Boulimia Nervosa:
Reageren
http://www.sabn.nlQuote15 november 2012 om 17:54Gegeneraliseerde angststoornis:
Reageren
http://nhg.artsennet.nl/kenniscentrum/k_voorlichting/NHGPatientenbrieven/NHGPatientenbrief/PBP3b.htmMike28 november 2018 om 14:44Ik ben onder psygishe behandeling..
En krijg af en toe heftige angst buien met veel misselijkheid dan bid ik tot God en ga rustig even 2 uur lang liggen
Ik gebruik haldol litium en venergan
Gelukkig geen zware dosis
Want mij kort nog heeft geholpen tegen de misselijkheid dat van de angst afkomstig was is 2kopjes warm water..
Gelijk merkte ik dat de angst weg was uit mijn hart en lichaam… alleen mijn gedachten/verstand kon het nadien herinneren dat het er nog was
God is groot!
Reageren