Zoeken Vraag het forum

Angst voor HG

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

ik denk het wel

Anoniem

Hoihoi, ik gaf natuurlijk aan dat ik dacht een koortslip te hebben, mijn vrienden en ouders dachten van niet. Ik heb op een dronken avond wel met jemand gezoend en drinken gedeeld mer wat mensen, hun dachten echter niet dat ik een koortslip had. Nu ongeveer bijna een week later heeft helemaal niemand een koortslip gekregen, ook nier de persoon waarmee ik had gezoend. Het waren vest veel mensen waarmee ik wat had gedeeld maar echt niemand heeft een koortslip gekregen. Betekend dit dat ik eigenlijk nu wel zeker kan stellen dat her geen koortslip was? Andera zou er toch wel 1 iemand zijn die er nu wel last van had gehad…

Reageren
    Anoniem

Ook met mijn moeder had ik een glas gedeeld, zij heeft ook niks gekregen.

Reageren
    John (moderator)

Je kunt beter op zoek gaan voor professionele hulp voor de angst
    dit gaat toch echt nergens over…

Reageren
    iwjwjs

Hoi, als het herpes virus op een voorwerp zit en je wast het dan af met zeep, kan je jezelf of andere dan nog besmetten met dat voorwerp is of het wassen met zeep voldoende om het virus eraf te krijgen

Reageren
    John (moderator)

Dat zou dan toch ontsmet moeten worden

Reageren
    iwuehai

Dus het is niet voldoende om het met zeep en water af te wassen zoals je bij je handen doet?

Reageren
    John (moderator)

Ik schreef volgens mij toch dat het dan ontsmet moet worden…

Reageren
    pien

Hai,
    ik weet dat de incubatietijd van herpes 2-12 dagen is en dat je meestal na 1 week wel wat symptomen op begint te merken. Als er dus langer dan 12 dagen voorbij zijn gegaan zou je dan kunnen zeggen dat je hoogstwaarschijnlijk toch niet besmet ben met het herpes virus?

Reageren
    John (moderator)

Als je ruim na 12 dagen zit, dan zou je daar vanuit kunnen gaan

Reageren
    iwahaha

Ik merkte na een dag een strakke spijkerbroek en string gedragen te hebben en later op die dag zelf wat jeuk en irritatie op, ik dacht gelijk aan herpes maar nu is her 4 dagen verder en de jeuk is wel wat verminderd en ik heb geen huidafwijkingen ontdekt, geen blaasjes of rode vlekjes of wondjes. Ik lees veel op dit forum dat de meeste mensen na 2 dagen blaasjes krijgen, en ik heb dat niet. Zou dit herpes zijn of iets anders? zoals een schimmelinfectie of irritatie van strakke kleding?

Reageren
    iwahaha

Ik ben ook niet ziek of iets in die richting…

Reageren
    John (moderator)

strakke spijkerbroek en string rara waar krijg je dan een irritatie van

Reageren
    iwahaha

dus geen herpes denkt u?

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Angst voor HG
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.