Zoeken Vraag het forum

Onrust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Stefan

Goedemiddag,

Ik heb al zeker 15 jaar last van angstklachten en onrust in m’n hoofd. Hiervoor slik ik 3 maal daags 10mg diazepam maar daar merk ik amper nog wat van.

Laatste tijd is het steeds erger aan ’t worden met ups en downs. Op de slechte dagen is ’t enige wat enigzins helpt alcohol en dan ook de hele dag door.

Ik dacht eerst aan een alcoholverslaving maar ’t gekke is dat ’t de andere dag (zo goed als) weg is en dan heb ik ook geen alcohol nodig. Vreemd…

Zou ’t misschien kunnen helpen om over te schakelen naar een andere benzo zoals xanax? Antidepressiva heb ik namelijk ook al meerdere keren geprobeerd maar daar kan ik echt niet tegen.

Ik hoop dat iemand een goed advies heeft! Alvast bedankt!

1 reactie
    Reageren
    Catootje

Ik zou me eens achter de oren krabben over je alcoholgebruik c.q. misbruik. Werkt in allerlei opzichten zeer ontregelend op je lichaam. Zo werkt het ontregelend op je bloedsuikerspiegel, wat op zich al angsten kan uitlokken; is het een belasting voor je lever en zorgt het voor verlies van vitaminen en mineralen. Als je goed voor je gezondheid zorgt en wat voedingssupplementen gebruikt, heb je die benzo’s waarschijnlijk ook niet nodig. Zou naar je huisarts gaan en je alcoholgebruik/misbruik bespreken. Voor wat betreft je hele gezondheid en advies bij voedingssupplementen kan je een orthomoleculair therapeut raadplegen.

Reageren
Reageer op: Onrust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.