Zoeken Vraag het forum

Onrust

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Ties

Sinds een paar maanden merk ik dat ik onrustig ben, ik heb een gevoel alsof er vaak adrenaline word aangemaakt. Ik heb opeens veel angst voor veel dingen. En nog vreemder ik ga ijsberen door het huis zonder reden.
    Ik ga hier mee naar een dokter binnenkort maar is er iemand die denkt dit komt me bekend voor en weet wat dit zou kunnen zijn?
    Ik heb geen wanen of andere dingen maar ik ervaar opeens extreme onrust en stress en angst, emotie schommelingen.
    Ik wil geen extreme medicatie of iets.. ik hoop dat iemand tips heeft.
    Ik ben een Man, 33 jaar oud geen andere ziekten, ook geen psychise afwijkingen in de famillie bekend.

2 reacties
    Reageren
    Suus

Het is niet heel “handig” om.een dergelijke vraag op een forum te stellen als je al onrustig/angstig bent.
    Mensen kunnen antwoorden geven wat bij hen de onrust veroorzaakte, maar daarmee weet jij nog niet wat het bij jou is.
    Wel kunnen ze je (al dan niet logische) mogelijke oorzaken geven, waar jij nog meer stress van krijgt.
    Omdat veel mensen hier last van ziekte angst hebben en van het ergste uit gaan.
    De werkelijke oorzaak van hun klachten is in 99% van de gevallen echter al dan niet bewuste angst, stress en/of chronische hyperventilatie.
    De oplossing ligt dan in het aanpakken van de oorzaak van angst en daarvoor ben je waarschijnlijk professionele hulp nodig, waarvoor de huisarts je kan verwijzen.
    Een fysiotherapeut kan je helpen met ademhalings en ontspanningsoefeningen om rustiger te worden en kan kijken of je idd ook hyperventileert.

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen dat je een angststoornis ontwikkeld en hyperventileert.
    Doe eens de testen op:
    https://www.zorgprofessionaljohn.com/hyperventilatie-test/
    https://www.zorgprofessionaljohn.com/angststoornistest/

Reageren
Reageer op: Onrust
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.