- Johannes20 april 2025 om 14:26
Perfect omschreven. De kunst is om niet te reageren op deze “behandelaren”. Sommigen zijn zo toxisch, dat ze heel subtiel reacties uitlokken doormiddel van manipulatie, dit om je laten te framen. Dus als iemand met de GGZ dealt: hou je in en loop weg als ze onder je huid gaan zitten.
Nelly20 april 2025 om 14:32Zoals Johannes al treffend zei: probeer niet te reageren op behandelaren die op subtiele wijze het bloed onder je nagels vandaan halen (uit zijn om reactive abuse). De GGZ is nu eenmaal een beroepsgroep die narcistische persoonlijkheden aantrekt en wie ervaring heeft met narcisten weet: hun manipulatie is verfijnd, berekenend en vaak nauwelijks zichtbaar voor buitenstaanders
ReagerenNelly20 april 2025 om 14:34Toevoeging: reactive abuse wordt vaak uitgelokt om een ander later mee te framen. Dus blijf rustig met GGZ personeel.
ReagerenJan20 april 2025 om 14:43Hallo Nelly, het is natuurlijk niet zo dat elke behandelaar narcistische trekken heeft. Maar er zit wel degelijk een flinke dosis giftigheid in de GGZ. Je hebt helemaal gelijk: je moet voortdurend op je hoede zijn wanneer je met dat personeel te maken hebt. Veel van hen zijn zo glad als een aal.
ReagerenLucas20 april 2025 om 17:14Dit is geen losse aanklacht, maar een ontmaskering. BEDANKT!
ReagerenJorien20 april 2025 om 17:22Die tekst van Damien is echt een röntgenfoto van de GGZ. Ik had nooit verwacht dit ooit zo verwoord te zien. Het is zó precies, zo messcherp… ik ben er stil van.
ReagerenJohn (moderator)
20 april 2025 om 17:45Nick, Wout en Herman
Reageren
als je in dit topic 3 x reageert en telkens dezelfde aard van reactie geeft maar daar dan 3 verschillende namen voor gebruikt, is dat toch wel wat vreemd.Anoniem20 april 2025 om 18:42Mooi geschreven Damien!
ReagerenOverlever van Dimence1 juni 2025 om 22:53Exact hetzelfde meegemaakt, ik ben dus niet de enige..
Reageren