- #mezelf26 mei 2018 om 09:11
Ik heb nu al een week mijn efexor 75mg niet ingenomen omdat ze op waren en ik nog geen nieuwe heb kunnen halen. Eigenlijk voel ik me vrij goed. Het is ook al lange tijd dat ik me goed voel. De arts zei ooit dat ik efexor best blijf innemen.
Ik besef dat door het plots stoppen ik wat last heb van hoofdpijn en duizeligheid en zo maar ik kan er wel goed mee omgaan.
Als dit meevalt, zou ik dan niet gewoon kunnen stoppen? Wat kan het kwaad, behalve dan de zogenaamde ‘afkickverschijnselen’?
Bedankt voor jullie antwoord
2 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 mei 2018 om 11:03je zou de klachten waar je de medicijnen voor gebruikte terug kunnen krijgen
ReagerenCatootje26 mei 2018 om 16:16Antidepressiva remmen de aanmaak van melatonine en zorgen voor tekorten aan diverse vitaminen, mineralen en andere voedingsstoffen die belangrijk zijn voor de aanmaak van allerlei neurotransmitters.
Wat depressieve klachten kan je die, naast het emotionele stuk aanpakken, ook verlichten door gebruik van allereerst evenwichtige voeding en daarnaast diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren die de aanmaak van stofjes als serotonine en melatonine verbeteren. Denk aan stoffen als magnesium, zink, vitamine B, C en D en omega 3. Een goed middel voor de aanmaak van serotonine en melatonine is 5htp; een vorm van tryptofaan. Ook carnitine helpt de aanmaak van melatonine. Goed om jezelf erin te verdiepen.
Reageren



